سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۰۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 به مناسبت هفته وحدت برگزار می کند/
مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 ازبرگزاری شب شعر و تجلیل از شاعران محمدی (ص) به مناسب فرارسیدن هفته وحدت، در جشنواره آئینی «امین عالم» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرزاد قاسم زاده  با اشاره به برگزاری جشنواره آئینی امین عالم همزمان با هفته وحدت در غرب پایتخت اظهار داشت : این جشنواره با محور وحدت و همدلی ، و با هدف ترویج مهربانی به عنوان یکی از مهم ترین آموزه های دین اسلام به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام از 14 تا 19 دی ماه جاری ، مصادف با 12 تا 17ربیع الاول برگزار می شود.

وی افزود: فرهنگسرای رویش به همین مناسبت دوشنبه 15 دیماه جاری در دومین روز هفته وحدت از ساعت 17:30 تا 19 مراسم شب شعر رویش و آیین تجلیل از شاعران را در سالن همایش شهرداری منطقه 9 در خیابان آزادی میدان استاد معین برگزار می کند.

قاسم زاده اظهار داشت : در این برنامه استاد پرویز بیگی حبیب آبادی ، رضا اسماعیلی ، مصطفی مشایخی ، کورس احمدی ، حمیدرضا شکارسری و دیگر شاعران حاضر در برنامه به شعرخوانی می پردازند و هم چنین تک نوازی سه تار، نی و عود استاد یوسف سابی زا در طول برنامه اجرا می شود.

رییس فرهنگسرای رویش هم چنین با اشاره به برگزاری جشنواره  "مهربانی در شهر مهربانی " در منطقه 9 گفت : جشنواره  "مهربانی در شهر مهربانی " شامل جشن هایی مردمی و معنوی است که بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد منطقه برگزار می شود و قرائت مجلسی قرآن کریم ، سخنرانی امام جماعت مسجد ، مولودی خوانی و مسابقه فرهنگی از جمله بخش های مختلف آن است.

به گفته قاسم زاده فرهنگسرای رویش در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت هم چنین جشن تکلیف دختران را برگزار می کند.

وی افزود :  این جشن در چهارمین روز از هفته وحدت با برنامه های متنوع از جمله سخنرانی ، اجرای سرود و نمایش توسط گروه های دانش آموزی دبستان شهیدان مشایخی ، مولودی خوانی ، اهدای هدایا و پذیرایی میزبان دختران دبستانی است.

رییس فرهنگسرای رویش اظهار داشت : در این برنامه هم چنین حجت السلام والمسلمین احمدی استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت مساجد منطقه در باره سبک زندگی پیامبر (ص) سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود : این برنامه با مشارکت دبستان دخترانه شهید مشایخی روز چهارشنبه 17 دیماه جاری از ساعت 15 تا 17 به نشانی  مهرآباد جنوبی - خیابان دانشگاه هوایی(پادگان) – خ تفرش شرقی- نبش خیابان طحانی - سرای محله شمشیری برگزار می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 با بیان اینکه فرهنگسرای رویش در کنار فرهنگسراهای فردوس، معرفت ، تهرانسر، کار، خاتم و تهران برگزارکننده جشنواره آئینی " امین عالم " است ، ادامه داد : گارگاه نقاشی و خوشنویسی ، مسابقه نقاشی کودک ، نمایش آئینی ، شب شعر و نقد و بررسی فیلم محمد رسول الله(ص) از جمله برنامه های این جشنواره است که مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 در اجرای آنها مشارکت دارد.

قاسم زاده افزود : در مسابقه نقاشی کودک که با طراحی و چاپ کاربرگهای مخصوص با موضوع "وحدت" در میان نو آموزان مهد و پیش دبستان توزیع می شود ، پس از جمع آوری به بهترین کاربرگها جوایزی اهدا خواهد شد. هم چنین در ورک شاپ نقاشی جوانان که 17 دیماه در منطقه 21  برگزار می شود از هر منطقه غرب تهران سه نفر هنرجوی برتر در رشته نقاشی رنگ و روغن معرفی می شوند و با موضوع وحدت مسلمین مسابقه می دهند و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 نیز با معرفی هنرجوهای برتر خود در این برنامه حضور دارد. ورک شاپ خوشنویسی جوانان نیز 16 دیماه در منطقه 22 برگزار می شود و در این برنامه از هر منطقه غرب تهران سه نفر هنرجوی برتر خوشنویسی با موضوع هفته وحدت مسابقه می دهند.

فرهنگسرای رویش و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 به نشانی بزرگراه فتح، خیابان شهید واشقانی کوچه شهید وادی زاده میزبان شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره6668853تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما