شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۰۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
در ششمین روز اکران فیلم‌های عمار نمایش داده می‌شود
هم زمان با اکران پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران فیلم‌های منتخب این جشنواره همه روز در فرهنگسرای سرو برقرار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ششمین روز اکران فیلم‌های پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فیلم‌های «گام نهایی»، «ولد»، «علمک»، «فندگ انگلیسی» و «عشق علیه السلام» در سالن نمایش فرهنگ سرای سرو به نمایش در می‌آید. 

علمک
در این فیلم ۶ دقیقه‌ای، حسین دارابی، با یک ایده ناب و جذاب فیلمی پیرامون روحانیت ساخته است. ایده‌ای که توسط یک کارگردان جوان به طرز هنرمندانه‌ای پرداخت شده است. دارابی سال گذشته به خاطر ساخت فیلم «کرایه‌ها آماده» تقدیر شد. 
 
ولد
یکی از مهم‌ترین آثار بخش داستانی این دوره از جشنواره است. این فیلم در مدت زمان کوتاه ۶ دقیقه‌ای به جنگ غزه می‌پردازد. کیفیت بسیار بالای ساخت ولد سبب شده تا در مدت زمان کوتاه مخاطب تحت تاثیر هنر «امید عباسی ربیعی» کارگردان این اثر قرار گیرد. 
 
فندک انگلیسی
مصطفی معارف وند در این داستان کوتاه یک شکنجه گر ساواک را نشان می‌دهد که برای اعتراف از انقلابیون دست به اقدامات وحشیانه‌ای می‌زند. نام این اثر از فندکی گرفته شده که این شکنجه گر با آن سیگار‌هایش را روشن می‌کند و در انتهای فیلم نیز هیمن فندک داستان «فندک انگلیسی» را پایان می‌دهد. نویسنده و بازیگر اصلی این فیلم کوتاه «احمد دری» کارگردان آثاری چون نفوذی و خودزنی است. 
 
عشق علیه السلام 
یک از آثار این دوره جشنواره که به گمان برخی، از پدید ه‌های جشنواره خواهد بود، عشق علیه السلام است. نریمان جلیلی که سال گذشته با مستند «صد مرتبه از روی خدا بنویس» مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت، امسال با ساخت عشق علیه السلام داستان یک طلبه روستایی را روایت می‌کند، که به همراه همسرش در زیر سیاه چادر برای بچه‌ها فیلم پخش می‌کنند. 
 
گام نهایی 
پس از امضای توافق نامه ژنو توسط دولت تدبیر و امید، افراد مختلفی نسبت به مفاد مختلف این قرارداد اعتراض کردند و این توافق نامه را به ضرر کشور و ملت ایران داشتند. حسن روحانی هم در واکنش به این مخالفت‌ها در طی یک سخنرانی اظهار داشت که دانشگاهیان باید نسبت به توافق نامه نظر دهند. پس از این صحبت رییس جمهور نیز طولی نکشید که تعدادی از دانشجویان به حسن روحانی لبیک گفتند و مستند «گام نهایی» را با موضوع توافق نامه ژنو و مسئله هسته‌ای تولید کردند. 
کارگردانی این اثر بر عهده سید محمدعلی صدری نیا برگزیده دوره چهارم جشنواره عمار به خاطر مجموعه «دکتر سلام» است. 
 
این فیلم‌ها از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۶ دی در سالن نمایش در فرهنگسرای سرو به نمایش در می‌آید و اکران فیلم‌های جشنواره پنجم فیلم مردمی عمار تا ۱۹ دی در این فرهنگسرا ادامه خواهد داشت. 
علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم‌ها می‌توانند به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی،کوی ساعی یکم مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرید.
مطالب مرتبط
نظر شما