پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۶
کد خبر: ۸۰۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
همزمان با آغاز هفته وحدت برگزار می‌شود
فرهنگسراهای شهر تهران، با بیش از ۶۰ برنامه متنوع، میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت را جشن می‌گیرند؛ این برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا بیستم دی ادامه خواهد داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) که در تقویم ملی کشور به نام روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است، بیش از ۳۰ فرهنگسرا در ۲۲ منطقه شهر تهران، با برگزاری برنامه‌هایی، به استقبال این روز می‌روند. 
 
فرهنگسرای قرآن شنبه بیستم دی میزبان محبین اهل بیت در جشن بزرگ رسول مهربانی خواهد بود. در مهم‌ترین برنامه این ایام نیز، «معراج‌نامه‌خوانی اقوام ایرانی» ۱۷ و ۱۸ دی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ هم با برنامه‌های متنوعی به استقبال این روز می‌رود. فرهنگسرای اشراق، همایش نقش شهید شوشتری در بین اقوام مختلف در شرق کشور را برگزار می‌کند و فرهنگسرای هنگام جشن رسول مهر را با حضور هنرمندان رادیویی از جمله علیرضا جاویدنیا، بهرام سروری‌نژاد و عذرا وکیلی، از ۱۴ تا ۱۸ دی اجرا می‌کند. شب شعر «ربیع شاعرانه» و تور زیارتی امامزده پنج تن در روز هجدهم دی، از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا خواهد بود. 

تجلیل از مروجان اخلاق نبوی در عرصه سینما، در برنامه‌ای با عنوان «طلوع محمد(ص)» در فرهنگسرای فردوس و برگزاری جشن بشارت آفتاب در فرهنگسرای معرفت، مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ تهران است. همچنین جشنواره آئینی «امین عالم» از ۱۴ تا ۱۹ دی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فرهنگسراهای فردوس، معرفت، رویش، تهرانسر، کار، خاتم و تهران میزبان شهروندان پهنه غرب شهر تهران خواهد بود. در این برنامه استاد پرویز بیگی، رضا اسماعیلی، مصطفی مشایخی، کورس احمدی، حمیدرضا شکارسری به شعرخوانی می‌پردازند و تک‌نوازی سه تار، نی و عود توسط استاد یوسف سابی‌زا اجرا خواهد شد. 
 
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ تهران نیز شب شعر «در چنین روزی» با حضور سعید بیابانکی، سید حسین متولیان، کاظم بهمنی و دیگر شاعران برجسته ولایی را ساعت ۱۸ هجدهم دی ماه در فرهنگسرای سرو برگزار می‌کند، و جشن «خاتم مهر» که در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد را برای هفته وحدت تدارک دیده است. فرهنگسرای اندیشه جشن تکلیف دختران را برگزار می‌کند و ویژه برنامه «تجلی اعظم» و «اختران آسمان» نیز مراسم‌های جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در فرهنگ‌سرای گلستان خواهد بود. 
 
فرهنگسرای رویش برنامه «مهربانی در شهر مهربانی» را در مساجد منطقه برگزار می‌کند و همچنین برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله نیز از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا است. چهارشنبه هفدهم دی نیز فرهنگسرای عطار، علاوه بر پخش فیلم محمد رسول الله، جشن «آخرین پیام آور» شامل نمایش طنز، مولودی خوانی، سخنرانی، موسیقی و اجرای مسابقه برگزار می‌کند. 

فرهنگسرای رازی هم علاوه بر برگزاری برنامه «نقش استادان در آیینه هنر» آثار اساتید هنر خوشنویسی مرتبط را به نمایش خواهد گذاشت و کتاب «ستوده در آسمان‌ها و زمین» به قلم آقای اصلانی را با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ رونمایی خواهد کرد. این کتاب با موضوع پیامبر اکرم با اتکا به منابع معتبر از پیش از تولد تا هنگام وفات است که با نثری داستانی و وفادار به وقایع تاریخی نوشته شده است. جشن پیامبر مهربانی در مهدیه تهران، در شب میلاد پیامبر نیز با حاج ابوالفضل مشکینی و حاج مهدی فاطمی از دیگر برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ است. 
 
فرهنگسرای شهر در این ایام مسابقه «پیامبر رحمت» را با انتخاب مصادیق مهربانی از جانب پیامبر عظیم الشان اسلام برگزار می‌کند و مسابقه کتابخوانی نام و نمک هم از زندگانی پیامبر، توسط کتابخانه فردوسی برگزار می‌شود. فرهنگسرای اخلاق هم در منطقه ۱۴ تهران جشن پیامبر رحمت را با حضور صد‌ها کودک منتخب منطقه در مسجد علی ابن الحسین (ع) برگزار می‌کند. منطقه ۲۰ نیز کارگاه ساخت کارت پستال با موضوع ستاره‌های همدلی به همت کتابخانه شیخ صدوق(ره) برگزار می‌کند. 

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ نیز با دست پر به استقبال این ماه می‌رود. در این منطقه، علاوه بر افتتاح باشگاه شعر طنز «کندو» که با حضور بزرگان شعر طنز؛ ورک شاپ نقاشی «امین عالم» و کارگاه خوشنویسی «کلک قلم» برگزار خواهد شد. جشن «پیام آور مهر و رحمت»، نشست و مسابقه «رسول مهربانی‌ها» هم از دیگر برنامه‌های این منطقه خواهد بود. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها، علاوه بر مراجعه به سایت «رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، می‌توانند با تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما