سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۶
کد خبر: ۸۰۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
اردشیر رستمی در واکنش به حوادث اخیر فرانسه مطرح کرد
اردشیر رستمی کاریکاتوریست و تصویرگر برجسته کشورمان در واکنش به اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام گفت: جهان باید در مسائلی مانند دموکراسی و آزادی بازبینی کند تا این مفاهیم مورد سو استفاده قرار نگیرند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اردشیر رستمی هنرمند کاریکاتوریست کشورمان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: ما هیچ اهانتی به هیچ قومی در دنیا را تایید نمی کنیم. باید به هر انسانی در جهان با هر کیش و دین و آرمانی، حتی اگر یک نفر مخاطب و یک نفر پیرو داشته باشد، احترام بگذاریم و به هیچ وجه توهین، پذیرفتنی نیست.
رستمی با اشاره به سواستفاده از مفهوم آزادی تاکید کرد: جهان باید در خیلی از مسائل بازبینی و برخی مفاهیم را بازتعریف کند؛ ما تعاریف کلی از آزادی و اختناق داریم، کلماتی که از زمانی که به وجود آمده اند از همان دوران یونان باستان حتی در دوره مدرنیسم هم بازبینی نشده اند و تعاریف آنها متناسب با وضعیت جهان بازتعریف نشده است؛ اگر این اتفاق نیفتد، هر کس در جهان فکر می کند که می تواند به اسم آزادی بیان، هر کاری می خواهد به اسم آزادی انجام بدهد.
تصویرگر و کاریکاتوریست برجسته کشورمان ضمن تقبیح جنایات تروریستی فرانسه گفت: حق حیات از هیچ انسانی را نباید گرفت و حرکت های تروریستی در فرانسه به هیچ وجه مورد تایید نیست. البته این نسخه و این سخن را نمی توان به دیگران اجبار کرد که اگر به شما اهانت شد، این کار نکنید. هر اتفاقی در دنیا بر اساس یک دلیلی اتفاق می افتد و جهان مبتنی بر کنش و واکنش است؛ اینها بازتاب خود مسئله هستند.
اردشیر رستمی در پایان عنوان کرد: تمام مراکز تولید علم و معرفت و دانش، از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تا کلیساها باید نسبت به این مسائل واکنش نشان بدهند و بحث کنند تا اهانت به هر کسی و به هر آرمان و دینی جمع شود و به هیچ آیینی توهین نشود. اعتقادات یک نفر حتی اگر ما به آن امر اعتقاد نداشته باشیم، نباید مورد اهانت قرار گیرد. مسائلی مانند آزادی و دموکراسی متاسفانه مورد سواستفاده قرار گرفته که باید جلوی این سواستفاده ها گرفته شود.

مطالب مرتبط
نظر شما