پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۷
کد خبر: ۸۰۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
بهمن عبدی در واکنش به اتفاقات اخیر فرانسه عنوان کرد
بهمن عبدی کاریکاتوریست و تصویرگر برجسته کشورمان در واکنش به انتشار دوباره کاریکاتور پیامبر اسلام توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو گفت: هر کسی در هر طیفی توهین را بر نمی‌تابد و فاصله بسیار زیادی میان آزادی و توهین وجود دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهمن عبدی هنرمند کاریکاتوریست کشورمان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: آزادی بیان قانونی است که برخی از کشورها از جمله فرانسه باید به مفهوم آن توجه بیشتری داشته باشند؛ هر کسی در هر طیفی توهین را بر نمی‌تابد و فاصله بسیار زیادی میان آزادی و توهین وجود دارد. آن هم در دنیایی که اکنون به اندازه یک دهکده کوچک شده و مطبوعات دیگر مختص به کشور خود نیستند. 
  
عبدی در ادامه افزود: بعد از انقلاب اسلامی هجمه فراوانی نسبت به کشور ما و دین اسلام به راه افتاد، که واکنشی بود به یک اتفاق خارق العاده و پیشبینی نشده از طرف آنها؛ ما باید همانطور که در برابر تحریم‌ها از خود واکنش مثبتی بروز دادیم، به دنبال راه‌حل مناسبی برای مقابله باشیم. 
  
بهمن عبدی در ادامه با محکومیت اقدامات تروریستی در فرانسه گفت: دین اسلام، دین مهربانی است. پیامبر ما پیش از این و حتی در زمان حیات هم مورد بی‌مهری فرآوانی قرار گرفته  است. اما اسلام همچنان باقی مانده است و همچنان در حال پیشروی است. این رفتار ماست که کرامت را از بزرگانمان بیاموزیم و از روی احساست کاری نکنیم و با دست‌های خودمان چهره دین مهربانی را خدشه دار نکنیم. 
  
عبدی در ادامه رفتار موثر در مواجه با این اقدامات را این‌طور عنوان کرد: هر کشوری قانونی دارد؛ ما ناراحتیمان را باید به مراجع قانونی انتقال دهیم و مطمئن باشید این اتفاقات آنقدر موضوع قابل دفاعی بود که می‌توانستیم همان سال‌ها نشریه شارلی ابدو را وادار به عذرخواهی کنیم؛ نه اینکه آنها را در موضعی قرار دهیم که ما را متعرض بخوانند. افراط گرایی در هر چیزی کار ناپسندی است و اتفاقات اخیر در کشور فرانسه هم مواجهه دو طیف افراط گرا بود. 

مطالب مرتبط
نظر شما