چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۳
کد خبر: ۸۰۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
حجت‌‏الاسلام محمدرضا زائری در واکنش به اتفاقات پاریس مطرح کرد:
حجت الاسلام زائری معتقد است در واکنش به ماجرای پاریس باید به یک حرکت و برنامه فرهنگی عالمانه و اثرگذار و رسانه‏‌ای بیندیشیم و به سمت این برویم که تصویر مثبتی از اسلام و پیامبر رحمت(ص) و دعوت انسان‌ها به اسلام و هدایت بشر مطرح شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌‏الاسلام محمدرضا زائری، محقق و پژوهشگر حوزه دین، درباره ماجرای حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی و توهین مجدد آن نشریه به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: فکر می‌‏کنم همه کسانی که مقداری با مسائل سیاسی و بین‌‏المللی آشنا هستند، بعد از اینکه این وقایع آغاز شد، مطمئن شدند که این‌ها یک نقشه سیاسی مانند واقعه 11 سپتامبر است و جالب است که «اسنودن» هم در تحلیلی که تازگی از او منتشر شد، دقیقا به همین نکته اشاره کرده که کل این حوادث از انتشار نخستین بار آن کاریکاتورها تا امروز، طراحی موساد بوده و تحت هدایت آن جلو برده شده است. علتش هم این است که روند مهاجرت یهودیان از اسرائیل به سایر کشورها، رژیم صهیونیستی را نگران کرده و در پی آن برآمده تا با حربه اسلام‌‏ستیزی و ایجاد وحشت و نگرانی در میان یهودیان، آنان را از مهاجرت از اسرائیل بازدارد.
 
وی افزود: در ابتدای امر این حربه کارگر نیفتاد، اما دوباره و اکنون اقدام کردند. شما ملاحظه کردید که چه راهپیمایی مضحکی هم در پاریس به همین بهانه راه انداختند که نشانه دیگری از این موضوع بود که همه این ماجراها، یکجور بازی است و کلیه گمانه‌‏زنی‌‏ها و پیش‌‏بینی‌‏ها را تأیید کرد. اینکه دو لبه قیچی مبارزه با اسلام یعنی اقدامات داعش و مانند آن از سویی و اقدام تحریک‌‏کننده نشریه شارلی ابدو، دقیقا توسط اسرائیل هدایت می‌‏شود و همزمان، هدفشان نابودی روند رو به فزونی گرایش به اسلام در اروپا و بیداری اسلامی و ارزش‏‌های مکتب اهل بیت(ع) است. 
 
این پژوهشگر دینی، در علت‏‌یابی این موضوع اظهار داشت: این‌ها واکنشی به پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در جهان است. ما گزارش‌‏های متعددی از گرایش مردم اروپا به اسلام و آنچه تحت عنوان بیداری اسلامی در جهان مطرح شده داریم که موجب نگرانی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌‏الملل شده و طبیعی است که برخورد و واکنش خطرناکی همانند رویه‌‏های امروزی‌‏شان از آنان سر زند. وگرنه ستیزه‌‏جویی با پیامبر اسلام(ص)، سابقه طولانی در تاریخ دارد. در همین اروپا، از مارتین لوتر تا بعضی مستشرقین معاصر، آثاری در دست است که ناظر بر چنین موضوعی است. اما گستردگی، تنوع و شتاب آن در سال‌‏های اخیر و بهره‏‌مندی بسیار از ابزارهای ارتباطی و فناوری‏‌های جدید، همان‏طور که گفتم، از موضوعی جدید حکایت دارد.
 
حجت‌‏الاسلام زائری درباره رفتار و واکنش مسلمانان به این وقایع گفت: آنچه مهم است بسیار هوشمند رفتار کردن ماست تا مبادا ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. غیرت دینی و حساسیت و نگرانی ما به طور طبیعی اقتضا می‏‌کند که واکنش داشته باشیم اما نباید این واکنش، توسط دشمن پیش‏‌بینی شود. ما باید به یک حرکت و برنامه و واکنش فرهنگی عالمانه و اثرگذار و رسانه‏‌ای بیندیشیم و به سمت این برویم که تصویر مثبتی از اسلام و پیامبر رحمت(ص) و دعوت انسان‌ها به اسلام و هدایت بشر مطرح شود. اگر چنین شود، تهدید دشمن کارگر نخواهد افتاد و همان‏طور که در قرآن آمده است «و مکروا و مکرا... وا... خیرالماکرین»، اقدامات آن‌ها کارگر نخواهد افتاد و به ضد خودش بدل شده و به ضرر دشمن خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما