چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۹
کد خبر: ۸۰۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
احمد توکلی نماینده مجلس در واکنش به حوادث اخیر فرانسه مطرح کرد:
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی گفت: افراطی‌گری نتیجه روحیه سلطه‌طلبی است و وقتی غربی ها بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند، به دیگران هم اجازه می‌دهند تا مانند خودشان عمل کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو گفت: این اولین بار نیست که غربی‌ها بر خلاف ادعای لیبرالیسم و احترام به افکار دیگران، که گوش فلک را کر کرده است، دست به اهانت به مقدسات هموطنان خودشان و دیگر ساکنان کره زمین زده‌اند.
  
این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئله‌ای که باعث می‌شود توجهات به سمت این اتفاق جلب شود این است که غربی‌ها ادعا می‌کنند که به همه عقاید باید احترام گذاشته شود و لیبرالیسم حاکم باشد. آن‌ها همواره ادعای حقوق بشر دارند و این ادعا را در بوق و کرنا می‌کنند اما این در حالی است که درست بر خلاف آن عمل می‌کنند و در عمل حقوق بشر از نظرشان معنا ندارد.
 
وی با اشاره به تاثیر این اتفاقات در نگاه جامعه جهانی به غرب گفت: این تناقضات همه مردم را به ماهیت اصلی غرب آشنا می‌کند و نشان از سلطه‌گری و خودخواهی غربی‌هاست که بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند.
  
نماینده مردم تهران در مجلس، ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی فرانسه، در رابطه با چرایی این اتفاقات یادآور شد: افراطی‌گری نتیجه روحیه سلطه‌طلبی است و وقتی غربی‌ها بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند، به دیگران هم اجازه می‌دهند تا مانند خودشان عمل کنند. البته که ما این کشتارها و هر گونه عمل تروریستی را محکوم می‌کنیم و مورد تایید ما نیست. چرا که باعث ناامنی در جامعه جهانی می‌شود. این رفتارهای زشت و قبیح که باعث کشتار انسان‌ها بشود را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما