شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۸
کد خبر: ۸۰۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
پناه‌برخدا رضایی کارگردان سینما اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کرد:
پناه‌برخدا رضایی کارگردان جوان کشورمان در واکنش به اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام گفت: به تصویر کشیدن کاریکاتورگونه پیامبر اسلام حرکتی غیر انسانی، غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای است آن هم از طرف رسانه‌ای که ادعای کار حرفه‌ای دارد و در کشوری که دائیه‌ی حقوق بشر دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پناه‌بر خدا رضایی هنرمند فیلم‌ساز کشورمان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: سال‌هاست که دین ما، پیامبر ما و رفتار ما مورد بدترین اهانت‌ها قرار گرفته و ما همیشه به آن پاسخ جدی نداده‌ایم.
 
وی واکنش هنرمندانه را موثرترین پاسخ به این اهانت‌ها دانست و گفت: یکی از جدی‌ترین رسالت هنرمندان و بیشتر از آن‌ها، مدیران فرهنگی کشور ما پاسخ مناسب به این قبیل اقدامات فرهنگی است. دشمن ما به خوبی می‌داند که امروز رسانه از چه ابعادی برخوردار است و چه اثرگذاری دقیقی دارد. این همان چیزی است که ما باید از آن برای دفاع از خودمان و شناساندن درست فرهنگ اسلامی بهره ببریم. مدیران فرهنگی باید از جوابیه‌های درست و هنرمندانه در برابر این هجمه‌ها حمایت کنند. چون پاسخ یک حرکت فرهنگی را باید از راه فرهنگ داد.
 
این سینماگر جوان در ادامه ضمن تقبیح جنایات تروریستی فرانسه گفت: دین ما دین مهربانی است. حضرت پیامبر زمانی که در کوچه‌های مکه و مدینه مورد بی حرمتی و هتاکی قرار می‌گرفت با مهربانی پاسخ می‌داد. اگر ما هم مسلمانیم الگوی‌مان باید پیامبرمان باشد. زمانی که ما به طور واضح، روشن و موثر پیامبرمان و دین‌مان را به دنیا معرفی نکنیم، هر حرکتی را می‌توانند به ما نسبت دهند؛ چه رسد به این اقدامات اخیر که واقعا از طریق اسلام گرایان افراطی صورت پذیرفته است. در هر حال ما باید بدانیم که جواب فیزیکال و تروریستی همیشه جواب عکس می‌دهد و جواب فرهنگی است که ماندگار، اثر گذار و همیشگی است.

مطالب مرتبط
نظر شما