شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۸۰۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
لاله افتخاری در واکنش به توهین به ساحت پیامبر مطرح کرد:
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام گفت: این اولین بار نیست که نشریات غربی اقدام به توهین به پیامبر اسلام می کنند اما امیدواریم که دیگر درس گرفته باشند و این آخرین اقدام آنها باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی گفت: این اولین بار نیست که نشریات غربی اقدام به توهین به پیامبر اسلام می کنند اما امیدواریم که دیگر درس گرفته باشند و این آخرین اقدام آنها باشد. 
 
افتخاری تاکید کرد: این حرکت فرانسه ثابت می کند که غربی ها در تمامی عرصه ها، چه در مذاکرات و چه در تحریم ها و حتی کاهش قیمت نفت که حاصل همفکری همه استکبار است، به نتیجه نرسیده اند و این اقدامات نشان دهنده عجز و شکست غرب در این اتفاقات است. غرب با این کار می خواهد توجه آن بخش از جهان که به این مسئله معطوف نیست را هم به این حوادث جلب کند. 
 
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی که آزاداندیش هستند به خوبی می توانند تشخیص بدهند که این اقدامات، اقدامات عاجزانه ای ست که خود آنها را وادار می کند که پژوهش کنند و پی به واقعیات ببرند. مطلوب ما هم این است که آنها به راه راست هدایت شوند و به واقعیت پی ببرند. قرآن کریم هم در این رابطه می گوید وقتی راه به جایی نبردند، دست به تهمت و افتراق و دروغ خواهند زد.
 
لاله افتخاری با اشاره به وظیفه جامعه جهانی در برخورد با این اقدامات گفت: از یک طرف وظیفه است که با آنها برخورد شود؛ چه جوامع بین المللی که آزادی بیان در چارچوب پذیرفته شده آن را پیگیری می کنند، چه نخبگان و صاحب نظران برجسته دنیا، همه باید به این مسئله واکنش نشان دهند. کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همبستگی کشورهای اسلامی هم باید نسبت به این اتفاق موضع داشته باشند و هر چه بیشتر در همبستگی مسلمانان جهان در حمایت از اسلام و پیامبر عظیم الشان و قرآن کریم تلاش کنند. بنابراین انتظار می رود که همه دنیا در یک حرکت جمعی و با قدرت وارد این عرصه شده و با این اقدامات مقابله کنند تا پیشگیری از اقدامات احتمالی شبیه به این در آینده هم بشود. 
 
وی افزود: کشورهای اسلامی باید کشورهایی از جمله فرانسه که در جهت اهداف استکبار جهانی حرکت می کنند را بایکوت کنند؛ یا آنها را به راه بیاورند و یا آنها را از چرخه کاری کشورهای اسلامی حذف کنند. کشور اسلامی که نسبت به توهین مقدسات اسلامی واکنش نشان ندهد، اسلامی نیست.
  
افتخاری با اشاره به واکنش موثر برای مقابله با چنین اتفاقاتی تشریح کرد: امیدواریم واکنش مردم مسلمان دنیا به این توهین، باعث بیداری مسئولان این کشور و در نتیجه اصلاح برخی قوانین این کشور بشود. ما باید روشنگری کنیم. ما اقدامات تروریسی را محکوم می کنیم. خود ما از بزرگترین قربانیان تروریسم هستیم و از ابتدای انقلاب ما زنان و کودکان و مردانی که شهدای ترور بودند را داشتیم. ترور، کودک و زن و مردم نمی شناسد و ما ترور را محکوم می کنیم. اما نسبت به احقاق حقوق تمامی ادیان الهی مخصوصاً مسلمانان که در فرانسه تعدادشان کم نیست هم کوتاه نخواهیم آمد.

مطالب مرتبط
نظر شما