پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۲
کد خبر: ۸۰۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
مژده لواسانی مجری تلویزیون در واکنش به اهانت مجله فرانسوی به پیامبر اسلام
مژده لواسانی مجری تلویزیون در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: این هتک حرمت ها غم بزرگی در دل ما ایجاد می‌کند. چیزی از این اقدامات سنگین تر نیست و این ظلم نه فقط به من مسلمان بلکه به دینی ست که بن‌مایه‌اش مهربانی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مژده لواسانی مجری تلویزیون در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: برای پیامبر اسلام، پیام آور لبخند و مهر و عاطفه؛ تاسف آور است که این چنین تصویر مخدوش و خشونت آمیز، از کسی منتشر شده که مبلغ مهر و مهربانی است. کسی که معجزه‌اش در عصر جاهلیت، کتاب و کلام و کلمه بود. کسی که پیام آور مهر و صلح بود.
 
لواسانی اضافه کرد: ما در سیره عملی خود پیامبر و ائمه اطهار کوچکترین نقطه‌ای از خشونت دیده نمی شود؛ در حالی که روایت متعددی درباره رفتار ناشایست مردم با پیامبر داریم. این هتک حرمت ها غم بزرگی در دل ما ایجاد می‌کند. چیزی از این اقدامات سنگین تر نیست و این ظلم نه فقط به من مسلمان بلکه به دینی ست که بن‌مایه‌اش مهربانی است که اگر این نبود اولین آیه‌ای که بر پیامبرش نازل می‌شد نشان از رحمت و مهربانی پروردگارش نداشت.
 
این مجری تلویزیون تاکید کرد: این ظلم ناروا در حق آخرین و کامل‌ترین رسول خدا و کامل کننده همه انبیا است. انبیایی که مسلمین همه جهان برایشان احترام قائل‌اند و هیچ بی حرمتی را به آنها هم روا نمی‌دارند.
 
وی در پایان گفت: در برابر این اقدامات ما احتیاج به یک جنگ فرهنگی داریم. به ویژه در عرصه سینما که یکی از اصلی ترین سلاح‌ها برای فرهنگ‌سازی است. چرا ما نباید چند فیلم سینمایی با کیفیتی برابر بهترین محصولات هالیوودی داشته باشیم که درست ترین تصویر را ازپیامبر و دین ما ارائه کند. خدا رحمت کند مصطفی عقاد را و خدا حفظ نماید مجید مجیدی را که در این راه گام‌های مهمی برداشته اند. اما این فضا گرسنه و آماده محتوای درست بیشتری است. امیدوارم روزی ما به عنوان بهترین و سالم ترین صادر کننده خوراک فرهنگی به جهان شناخته شویم.

مطالب مرتبط
نظر شما