پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۸۰۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
محمد غرضی با محکومیت توهین نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام (ص)، شرایط امروز فرانسه را نتیجه سیاست های استعماری دانست و افزود: این موضوع ارتباطی به فرهنگ رحمانی و سراسر مهربانی پیامبرگرامی اسلام (ص) ندارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد غرضی از چهره های سیاسی و مطرح کشورمان با محکومیت اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به پیامبرگرامی اسلام(ص) این اقدام شنیع را توهین به بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان است.

وی اظهارداشت: شرایط امروز کشور فرانسه دارای یک ریشه تاریخی است که بدون توجه به آن نمی‌توان ارزیابی دقیقی از ماجراهای اخیر آن داشت. 

غرضی تصریح کرد: در واقع اروپا دارد پاسخ سیاست های استعماری خود را دریافت می کند. به خصوص که مسلمانان افریقایی به شدت در این کشور تحت فشار هستند و سیاست های استعماری به نحوی دردسر ساز شده است و این موضوع ارتباطی به فرهنگ رحمانی و سراسر مهربانی پیامبرگرامی اسلام (ص) ندارد.

وی یادآور شد: چند دهه قبل هنگامی که من در این کشور حضور داشتم شاهد  اعتصابی بودم که جالب بود. مردم سنگفرش های کف شانزلیزه ار از جا در می آوردند و آن را بر روی شیشه ها می کوبیدند. از برخی افریقایی تبارها در این باره سوال کردم . آنها گفتند که ما در فرانسه فاقد کوچکترین حقوق شهروندی از جمله بیمه وامکانات هستیم. اظهارات آنها نشان می داد که این افراد و بخش های تاثیر گذاری از اجتماع از ابتدایی ترین حقوق پذیرفته شده محروم بودند.  در سال 2005 که عده ای از آشوبگران در فرانسه خودروها را آتش می زدند که در نهایت دولت تسلیم شد و حقوق آنها را به رسمیت شناخت.

مطالب مرتبط
نظر شما