سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۶
کد خبر: ۸۰۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به اهانت به ساحت پیامبر(ص)
امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال در واکنش به حوادث اخیر فرانسه گفت: دشمن فرقه های آلوده را با داستان سلمان رشدی ادغام کرده و ادبیات جدیدی را در قالب آزاد بیان مطرح کرده و آن را در موضع گیری های سیاسی خود مورد استفاده قرار می دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیررضا واعظ آشتیانی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام گفت: اهانت به مقدسات اسلام از زمان سلمان رشدی علنی شد و موضع گیری امام خمینی(ره) در این خصوص این بود که این افراد محارب هستند و حکم آنان در هر کجای دنیا می تواند اجرا شود.

مدیرعامل سابق استقلال تاکید کرد: امروز دنیا این برنامه ریزی را کرده که در پروژه جدید خود، سلفی ها را روی کار بیاورد و فرهنگ داعشی ها را در دنیا علنی کند. آنها و فرقه های آلوده را با داستان سلمان رشدی ادغام کرده اند و ادبیات جدیدی را در قالب آزادی بیان مطرح کرده اند و آن را در موضع گیری های سیاسی خود مورد استفاده قرار می دهند.

آشتیانی ادامه داد: همه این برنامه ها هدفمند هستند تا از طریق آن اختلافات درونی مسلمانان را دامن بزنند و با اهانت به پیامبر سعی در تخریب اسلام دارند. چراکه اسلام در جهان در حال رشد است و به تعبیری مردم دنیا به اسلام علاقه‌مند شده اند اما آنها می خواهند اسلام را خشن و رادیکالی نشان دهند و گاهی نیز در این راستا به سمت توهین به مقدسات اسلام حرکت می کنند.
این مدیر ورزشی به ورزشکاران کشور توصیه کرد: ورزشی ها باید بدانند که امروز از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی بهره برداری می شود و نباید آن را فقط به ورزش قهرمانی خلاصه کرد. ورزش یک تابلو است که طرفداران زیادی دارد و ورزشکاران باید بدانند رفتارهای آنها باید مبتی بر اسلام باشد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

آشتیانی در رابطه با سابقه این اتفاق گفت: در سال 2012 لندن از نمادهای فراماسونری استفاده شد و می بینیم که در میان رویدادهای ورزشی مثل جام جهانی دنبال کشتار مسلمانان هستند و این اخبار را در میان رویدادهای ورزشی محو می کنند. ورزش یک ابزار سیاسی است و ورزشکاران باید موفقیت های خود را با نمادهای اسلامی نشان دهند و باید بدانند که می توانند نقش موثری در نشان دادن جایگاه اسلام داشته باشند.

واعظ آشتبانی در پایان تاکید کرد: در کشورهای اروپایی می بینیم که بازیکنان وقتی گل می زنند به مسیح متوسل می شوند و ما نیز باید از این ابزار ها برای نشان دادن اسلام بهره ببریم. تا زمانی که ورزشی ها در راس ورزش باشند همین می شود که فقط ورزش را در یک بعد می بینیم و فراموش می کنیم که ابعاد سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نیز دارد و تنها به بعد قهرمانی ورزش توجه می کنیم.
نظر شما