پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۴
کد خبر: ۸۰۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
از آدم تا خاتم ، تمامی پیامبران الهی ، در تلاش برای ترویج مودت و دوستی ، محبت و مهربانی بودند.
یادداشت «فرزاد قاسم زاده» مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 و رئیس فرهنگسرای رویش در محکومیت اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام (ص):
 

از آدم تا خاتم ، تمامی پیامبران الهی ، در تلاش برای ترویج مودت و دوستی ، محبت و مهربانی بودند. در واقع راز نفوذ کلام آنان در قلوب مردم و رمز موفقیت آنان در رسالتی که برعهده داشتند در گفتار و رفتار نرم و محبت آمیز آنان بود.

پیامبران الهی پیام آوران مهربانی بودند و حضرت محمد (ص) اسطوره و کمال مهربانی بود. عظمت و بزرگی کردار و رفتار حضرت رسول اکرم (ص) و خلق و خوی انسانی و بی مثال ایشان ، طی 14 قرنی که از ظهور اسلام می گذرد ، دستمایه هزاران نوشته و کتاب و فیلم و آثار هنری بی شمار بوده و جالب اینجاست که بسیاری از آثار شاخص در باره بزرگ منشی پیامبر گرامی اسلام توسط اندیشمندانی خلق شده است که مسلمان نبوده ، و از چهره های شاخص مسیحیت هستند.

از همین روست که پس از انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) در نشریه فرانسوی " شارلی ابدو" نه تنها موجی از اعتراضات و حرکت های خودجوش مردمی از سوی مسلمانان شکل می گیرد ، بلکه حتی بسیاری از غیرمسلمانان مراتب اعتراض خود را به این اقدام موهن اعلام می کنند.

 در واقع آنجا که پای مردم و اندیشمندان در میان است فارغ ازمسلمان یا غیر مسلمان بودن ، اجماع بر احترام به باورها و اعتقادات انسان هاست ، اما وقتی پای دولت های استکباری به میان می آید حمایت فرانسه ، انگلیس ، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از چنین اقدامات موهنی علنی می شود ؛ دولت هایی که از ترویج ارزش های متعالی اسلام در سراسر جهان بیم دارند و اقدامات مذبوحانه آنان ریشه در اسلام هراسی دولت های غربی دارد ، و از این رو از هیچ اقدامی برای مخدوش کردن تصویر مهربان دین محمد (ص) و اهانت به ساحت مقدس ایشان فروگزار نمی کنند. 

بی شک دود چنین اقداماتی به چشم همان کسانی می رود که حامیان واقعی تروریسم هستند ، افکار عمومی هیچ گاه فریب آنان را نمی خورد و عاشقان محمد (ص) در اقصی نقاط جهان پرچم حقانیت پیامبر مهربانی را برافراشته نگاه خواهند داشت.

 حرکت اخیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ابداع حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در حمایت از کمپین «من عاشق محمدم» که به چهار زبان در اینستاگرام  فعال شده و نمونه های دیگر از این دست در شبکه های اجتماعی نیز ، فراخوانی جهانی برای پیوستن به پیام مهربانی است ، همان پیامی که تمامی پیامبران الهی از آدم تا خاتم مروج آن بودند و بر هر فریب و خشونتی خط بطلان می کشد.

نظر شما