شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۸
کد خبر: ۸۰۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
رضا سیف‌اللهی گفت: در مواجه با تحرکاتی نظیر اتفاقات اخیر پاریس نیازمند حرکت‌های هوشمندانه هستیم و راه‌اندازی کمپین «من عاشق محمدم» کار دقیق و ارزشمندی است که با انتخاب کلیدواژه‌های پرمعنا در شرایط و زمان مناسب از عمق نگاه مسلمانان به پیشوای‌شان خبر می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری به نقل از نسیم، رضا سیف‌اللهی، معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، درباره اتفاقات اخیر پاریس گفت: انسانیت اصل مقدم بر آزادی است؛ اگر از آزادی و آزادی بیان دفاع می‌کنیم برای تکریم شخصیت انسان است؛ اما در این ماجرا شاهدیم که موسسه‌ای ورشکسته و هتاک این اصل را زیرپا گذاشته است و به بهانه آزادی به شخصیتی متعالی توهین کرده است، شخصیتی که مورد احترام بشریت و خیل کثیری از انسان‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه عظمت اخلاقی پیامبر اسلام را خداوند ستوده است و حضرت محمد(ص) علت بعثت خود را کامل کردن اخلاق عنوان می‌کند، تصریح کرد: به تمسخر گرفتن دین آن هم به بهانه آزادی بیان یک تناقض است چرا که مفاهیم بلند ادیان آسمانی در قرائت خود یک بیان هستند.
 
سیف‌اللهی افزود: توطئه‌ها و رفتارهای داعشی و تکفیری از جرگه انسانیت خارج است و همه مسلمانان اهل تسنن و تشیع رفتار خشونت‌آمیز ضد انسان را محکوم می‌کنند.
 
وی بیان کرد: به دنبال این اتفاقات ماجرایی خلق می‌شود و در آن رییس رژیم صهیونیست که در دنیا به عنوان یک کودک‌کش و جنایتکار جنگی شناخته شده در صف اول یک راه‌پیمایی قرار می‌گیرد و این تحرکات را بیشتر می‌توان در چارچوب پروژ‌ه‌های اسلام هراسی و مقاصد امنیتی‌شان تحلیل کرد و در واقع از این حادثه برای مظلوم‌نمایی بهره می‌برند.
 
معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی افزود: اگر قبول کنیم که اتفاقات خشونت‌آمیز اخیر توطئه نبوده و تکفیری‌ها عامل اصلی آن بودند، بازهم این اقدام تندروی‌ها را بیشتر می‌کند و اگر با آزادی بیان می‌خواهند این موج خشونت را در ظاهر کنترل کنند این حرکت‌ها پر از پارادوکس است و بیشتر به نظر می‌آید آن‌ها نقشه دیگری دارند و می‌خواهند جنگ‌هایی را بین مسلمانان و مسیحیت راه بیاندازند اما موفق نمی‌شوند چراکه مسلمانان با هوشمندی وارد فضای طراحی شده دشمن نخواهند شد.
 
سیف‌اللهی با اشاره به لزوم هوشیاری و مبارزه با این حرکت‌ها گفت: راه‌اندازی کمپین «من عاشق محمدم» کار دقیق و ارزشمندی بود که با انتخاب کلیدواژه‌های پرمعنا و پراحساس در شرایط و زمان مناسب از عمق نگاه مسلمانان به پیشوای اخلاقی و آزاده خودشان خبر می‌دهد. در این جمله خشونتی وجود ندارد، اما از هر روشی موثرتر است چراکه مغزها و عواطف را هدف قرارداده است و به دنبال خود اردوگاه عظیمی از انسان‌ها را همراه کرده است و همه آزادگان و دینداران جهان در این منطق جای می‌گیرند.
 
وی افزود: مشاهده‌ می‌کنیم که هنرمندان در این حرکت تجلی بیشتری دارند؛ البته این موضوع خواست همه مردم است و اگر درست تبلیغ شود نه تنها مسلمانان بلکه طرفداران همه ادیان توحیدی به این کمپین می‌پیوندند چرا که خداوند می‌فرماید بین پیامبران در قداست، اهمیت و حقانیت تفاوتی نیست و همه از یک منشا هستند.
 
معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه وظیفه رسمی نهادهاست که این شکل اتفاقات را محکوم کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های کمپین «من عاشق محمدم» این است که این کمپین از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان فردی که با وجود مسئولیت‌های فرهنگی مختلف در فضای اجتماعی و بین جوانان به عنوان یک فرد روحانی حضور دارد شکل گرفته که این امر قابل تحسین است.
 
گفتنی است در پی اهانت دوباره نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود کمپین «من عاشق محمدم» را به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی راه‌اندازی و از عموم علاقه‌مندان دعوت کرد تا به این کمپین بپیوندند و آن‌را بازنشر دهند.
نظر شما