پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۰۵۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
مجید حسینی در آیین گشایش نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: در 12 سال گذشته با اهدای 6 میلیون کتاب به مدارس سرانه کتاب دانش‌آموزان 6 جلد افزایش یافته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی مدیر عامل نشر شهر در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: در 12 دوره برگزاری نمایشگاه یادیار مهربان با اختصاص 34 میلیارد تومان اعتبار خرید کتاب برای مدارس و کتاب‌خانه‌ها، 8 میلیون جلد کتاب اهدا شده که سهم مدارس 6 میلیون جلد کتاب بوده است و با احتساب یک میلیون دانش‌آموز تهرانی توانسته‌ایم سرانه کتاب را 6 جلد افزایش دهیم. 
  
وی با بیان اینکه سال گذشته تورم در حوزه کتاب 25 درصد بوده و امسال به 23 درصد رسیده است، افزود: با همکاری ارشاد و شهرداری و افزایش بودجه افت توانایی خرید کتاب نداریم؛ در سال‌های گذشته میانگین نرخ خدمات 8 برابر شده اما میانگین قیمت کتاب 6 برابر شده است و از این نظر کتاب وضعیت بهتری دارد.
 
مدیر عامل نشر شهر با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال 19 هزار و 900 جلد کتاب کارشناسی شده است، گفت: 442 ناشر در نمایشگاه مشارکت دارند و به 1930 مدسه ابتدایی، 1205 مدرسه متوسطه اول، 1561 مدرسه متوسطه دوم، 294 کتابخانه معاونت اجتماعی، 81 کتاب‌خانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، 112 حوزه علمیه اعتبار خرید کتاب اهدا می‌شود.
 
حسینی در اشاره به سه تفاوت اصلی دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با سال‌های گذشته بیان کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیز برای انتخاب کتاب و خرید مدارس به نمایشگاه می‌آیند و درگیر مساله هستند؛ نکته دوم اینکه امسال یادیار مهربان به نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان تهران تبدیل شده است و با همکاری صدا و سیما همه مردم تهران را به این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.
 
وی افزود: از 24 هزار عنوان کتاب ارائه شده به نمایشگاه 19 هزار 900 کتاب با کار کارشناسی و معیارهای علمی، کیفی و ارزشی انتخاب شده است و امسال نوشت افزار مناسب و تولید بومی نیز در نمایشگاه ارائه شده است و تا جایی که امکان داشته است یادیار مهربان را تبدیل به یک نمایشگاه عمومی کردیم.
  
حسینی در پایان گفت: با همکاری دانشگاه تهران کار پژوهشی و نظر سنجی در طول نمایشگاه انجام می‌شود و در پایان گزارشی از وضعیت کتاب شهر تهران ارائه می‌شود.
  
صبح امروز دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش پرورش، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی مدیر عامل نشر شهر و مدیران فرهنگی و حوزه نشر در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.
 
این نمایشگاه تا هفتم بهمن از ساعت 9 تا 17 و عرضه 19 هزار عنوان کتاب با تخفیف 20 درصدی در بوستان گفت‌وگو پذیرای کتاب‌دوستان است.

مطالب مرتبط
نظر شما