جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۸۰۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
محمدباقر قالیباف در آیین گشایش نمایشگاه یاد یار مهربان
شهردار تهران با اشاره به مظلومیت فرهنگ در سطح نهادها و جامعه گفت: این موضوع آسیب‌های جدی را برای کشور به بار آورده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهردار تهران در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: بسیاری از فعالان فرهنگی و حوزه نشر بی‌نام و نشان مشغول فعالیت هستند و جا دارد از همه آن‌ها و کسانی که در 12 سال گذشته این نمایشگاه را با فرازو نشیب‌‌های فراوان برگزار کرده‌اند تشکر کنم. 
 
قالیباف تصریح کرد: در دهه گذشته با تمام توان در موضوع خدمات شهری و وظایف ذاتی خود به شهروندان خدمت رسانی کردیم ، اگرچه تلاش و بضاعت پاسخگوی همه نیاز مردم نبوده است.
محمد باقر قالیباف بیان کرد: معتقدیم کلانشهر تهران مرکز سیاسی و فرهنگی جهان تشیع است و از همین روی همواره تلاش کرده‌ایم در کنار وظایف ذاتی خود در زمینه فرهنگ حرفی برای گفتن داشته باشیم و رشد و تعالی شهروندان را در نظر داشته‌ایم.
 
و افزود: توسعه فضاها و اتفاقات فرهنگی شهر تهران از بعد سلامت جسمی و روحی در 10 سال گذشته با مجموع دهه‌های پیش از آن رقابت می‌کند.
شهردار تهران با اشاره به تاثیر وضعیت بد اقتصادی در محرومیت‌های فرهنگ گفت: شهرداری در تلاش است تا با ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان در حد توان خود سبد فرهنگی خانوار را بهبود بخشد.

وی افزود: فرهنگ جزو مقولات مظلوم کشور ماست و چه در سطح وزارت‌خانه‌ها و چه در سطح جامعه شاهد این موضوع هستیم و کمتر توانسته‌ایم برای رشد آگاهی مردم به ویژه در حوزه کتاب تلاش کنیم؛ البته حرف زیاد زده‌ایم اما در عمل اتفاق جدی رخ نداده است و از همین روی با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ایم.

مطالب مرتبط
نظر شما