پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۹
کد خبر: ۸۰۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
علی‌اصغر فانی با بیان اینکه افزایش مشارکت‌های آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی راهکار این وزارتخانه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی است گفت: این وزارت تا کنون با 20 دستگاه دولتی برای توسعه حوزه فرهنگ اقدام به امضای تفاهم نامه‌هایی کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از بزرگ ترین نهادهای فرهنگی کشور است، گفت: با وجود 105 هزار مدرسه که با تلاش یک میلیون نفر همکار فرهنگی در 752 منطقه آموزشی فعالند و از آنجایی که شرایط سنی دانش آموزان آن‌ها را آموزش پذیر و رفتار پذیر کرده است، آموزش و پرورش مؤثرترین نهاد فرهنگی کشور است.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله مطالباتی است که مقام معظم رهبری در مقاطع زیادی به آن تأکید داشتند، گفت: رئیس جمهور نیز در بازگشایی مدارس در مهر 92 با تأکید بر اهمیت انشا، کتاب و کتابخوانی در مدارس بر لزوم وجود این موارد در برنامه هفتگی دانش آموزان تأکید کرد.
 
فانی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش زمینه را در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس فراهم کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی و توسعه کتابخانه‌ها در دوره متوسطه با اولویت مدارس شبانه‌روزی و پژوهش‌سراهای دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان در این وزارتخانه دنبال می‌شود.
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان و تعاملات این وزارتخانه با شهرداری تهران عنوان کرد: هفته گذشته نیز در راستای توسعه مشارکت جشنواره‌ای داشتیم که کتاب‌ها و نشریاتی با اهداف تعلیم و تربیتی که سازگار با نظام ماست به داوری نشستند، در هفته کتاب نیز با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در سراسر کشور داشتیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به حل مشکلات بپردازد، گفت: در همین راستا این وزارتخانه اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با 20 دستگاه دولتی مرتبط داشته است تا مساعدت‌هایی را از این طریق فراهم کند.
  
فانی در پایان به تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران امضا شد اشاره و بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه و برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و کلانشهرها باشد تا فرهنگ کتابخوانی در کشور گسترش یابد.
  
پیش از این سخنرانی، تفاهم نامه‌ای در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی میان معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید.


مطالب مرتبط
نظر شما