سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۰۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
جشن شیرین انقلاب با حضور طنزپردازان در غرب پایتخت برگزار شد
به مناسب سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه جشن شیرین انقلاب با حضوررضا بنفشه خواه بازیگر باسابقه تئا‌تر و سینما و جمعی از طنز پردازان، با شعار «من انفلابی‌ام» از سوی فرهنگسرای تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه برنامه با اجرای رضا احسان‌پور و شعرخوانی چهره‌های طنز معاصر از جمله مصطفی مشایخی، معین حسینیان، صابر قدیمی، کریمی، محمدرضا گلزار و فرامرز ریحان صفت برگزار و هم چنین جوایزی به برگزیدگان مسابقه طنز مردمی اهدا شد. 
 
بر اساس این گزارش رضا بنفشه‌خواه بازیگر پرکار تئا‌تر و سینمای ایران که کارهای طنز بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب به حاضران گفت: من چهار بار نقش شاه را بازی کردم که شاخص‌ترین آن‌ها در سریال «شب چراغ» بود. 

وی با ذکر خاطراتی از بازی خود در نقش شاه اظهار داشت: یک روز سوار پیکان در حال تردد در شهر بودم که سر چهارراه پشت چراغ قرمز مردی سوار بر ماشینی مدل بالا به من گفت محمدرضا شاه که پیکان سوار نمی‌شد. من که دیدم طرف خیلی زود خودمانی شده گفتم «یادت رفت به من بگویی اعلی‌حضرت!» و او گفت «ببخشید اعلی‌حضرت!». 
 
بنفشه خواه افزود: یک روز هم در قنادی یک پیرزن به من گفت راست می‌گویند که شما در زمان محمد رضا شاه بدل او بودید و به جای او به برخی جلسات می‌رفتید؟ فکرش را بکنید من با ۳۵ سال اختلاف سنی بدل شاه می‌شدم! 

بنفشه خواه بازی در نقش شخصیت‌های تاریخی معاصر را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: بازی در نقش یک شخصیت تاریخی قدیمی مثل یعقوب لیث را هر هنرپیشه‌ای می‌تواند بازی کند زیرا هیچ کسی چهره واقعی او را ندیده است، اما بازی در نقشی مثل شاه خیلی سخت است زیرا همه او را یا عکسش را دیده‌اند و توقع از هنرپیشه بسیار بالاست و اینجاست که مهارت بازیگری باید صعف‌ها را بپوشاند. 

گفتنی است رضا بنفشه خواه چهره شناخته شده سینما، تئا‌تر و تلویزیون در سال ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۲ پس از دریافت دیپلم به هنرکده آناهیتا رفت و نخستین بازی تئا‌تر خود را در‌‌‌ همان سال بازی کرد. نخستین بازی تلویزیونی وی در فیلم مخمصه در سال ۱۳۶۲ و نخستین کار سینمایی وی بازی در فیلم شب مکافات در سال ۱۳۶۳ بود. وی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، مدتی آموزگار بازیگری و فن بیان و گویندگی نیز بود. وی بازی در بیش از صد فیلم سینمایی، تله فیلم و سریال را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد که در بسیاری از آن‌ها با شخصیتی طنز به ایفای نقش پرداخته است. 

این گزارش می‌افزاید: اجرای نمایش طنز، برگزاری مسابقه شعر طنز میان میهمانان و اهدای جایزه به برگزیدگان و اجرای زنده موسیقی محلی توسط گروه موسیقی مازندران از دیگر بخش‌های ویژه برنامه جشن شیرین انقلاب بود. 

جشن شیرین انقلاب روز پنج شنبه ۱۶ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) شهرک گلستان میزبان شهروندان بود. 

این ویژه برنامه از سوی فرهنگسرای تهران با همکاری کانون طنز پارسی و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲ برگزار شد.
نظر شما