پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۰۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کتاب «فصل درو کردن خرمن» در هفتمین نشست باشگاه کتاب کودک و نوجوان فرهنگسرای تهرانسر با حضور محمدرضا بایرامی نویسنده کتاب و اعضای باشگاه کتاب نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «فصل درو کردن خرمن» در هفتمین نشست باشگاه کتاب کودک و نوجوان فرهنگسرای تهرانسر با حضور محمدرضا بایرامی نویسنده کتاب، اعضای باشگاه کتاب و سایر نوجوانان علاقه‌مند کتاب و کتابخوانی نقد و بررسی می‌شود. 

داستان «فصل درو کردن خرمن» در دوران انقلاب می‌گذرد و داستان سربازی را روایت می‌کند که از محل خدمت فرار کرده و به روستا گریخته است. در این میان، برای دستگیری او مرتباً دژبان فرستاده می‌شود و در ‌‌نهایت، جوان برای نجات جان دیگران از روستا به شهر بازمی‌گردد. 

این کتاب که از زبان یک نوجوان روایت می‌شود، نخست «بادهای خزان» نام داشت که در چاپ‌های بعدی «فصل درو کردن خرمن» نام گرفت؛ که البته اسم معناداری نیز هست؛ چون به پیروزی انقلاب و به نتیجه رسیدن مبارزات مردم اشاره دارد. 

بایرامی با کتاب کوه مرا صدا زد از قصه‌های ساوالان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را از آن خود کند. «بر لبه‌ی پرتگاه»، «بعد از کشتار»، «رعد یک بار غرید»، «دود پشت تپه، «به کشتی نشسته»، «به دنبال صدای او»، «عبور از کویر، «همراهان» و «دره‌ی پلنگ‌ها» دیگر آثار این نویسنده‌اند. 

این نشست ۲۱بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در خانه فرهنگ وردآورد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی کیلومتر ۱۹ بزرگراه شهید لشگری (مخصوص کرج)، شهرک وردآورد، بلوار اصلی، جنب تالار مهرگان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۹۸۱۰۷۰ تماس بگیرند.
نظر شما