پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۱
کد خبر: ۸۰۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
فرهنگسرای فردوس با برگزاری ویژه برنامه «ایران سرای امید» از برخی فرهیختگان و الگوهای جوان دانش، فرهنگ و هنر کشورمان تجلیل و قدردانی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه برنامه با هدف الگوپذیری نسل جوان از مشاهیر موفق داخلی در دو بخش برگزاری مسابقه سرگرمی‌های مهارتی و تجلیل از مفاخر کشورمان در روزهای ۲۷ و ۲۹ بهمن در فرهنگسرای فردوس اجرا می‌شود. 
 
در بخش نخست این ویژه برنامه که امروز ۲۷ بهمن برگزار شد، دانش آموزان برگزیده منطقه ۵، در مسابقه سرگرمی‌های علمی شرکت خواهند کرد. 
  
در این مسابقه که با همکاری شرکت دانش بنیان مهارت‌افزا (وابسته به دانشگاه صنعتی شریف) برگزار شد، دانش آموزان نخبه، مهارت‌های علمی خود را در رشته فیزیک، ترمودینامیک، هیدرولیک و... را آزمودند. 
 
در بخش دوم این جشنواره که به تجلیل از دانشوران و هنرمندان جوان تهران اختصاص یافته از دکتر طاهر روشندل اربطانی، سید ضیاء الدین شفیعی و امیر رضایی تقدیر خواهد شد. 
 
در این مراسم که از ساعت ۱۶ روز ۲۹ بهمن در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود، الگوهای موفقیت جوانان با حضور کار‌شناس فرهنگی مورد تبیین و تحلیل قرار می‌گیرد. 
 
دکتر طاهر روشندل نخستین دانش آموخته دکتری رشته مدیریت رسانه کشور و جوان‌ترین دانشیار دانشگاه تهران است که نخستین منابع علمی در این حوزه را مورد تالیف و ترجمه قرار داده است. 
 
سید ضیاء‌الدین شفیعی نیز از نویسندگان پیشگام انقلاب اسلامی است که تا کنون با تالیف و ترجمه بیش از ۵۰ عنوان کتاب توانسته به کسب افتخارات ملی در این حوزه دست یابد. 
  
امیر رضایی دیگر دانشمند جوان مورد تجلیل در این مراسم مخترع عضو جامعه مخترعان و مبتکران ایران است که با وجود معلولیت جسمی توانسته تا سن ۲۸ سالگی با اختراع شمع الکترونیکی، قفل هوشمند و قاشق الکترونیکی (ویژه معلولان) به کسب افتخار بپردازد. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما