جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۳
کد خبر: ۸۰۸۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)؛
همزمان با ایام فاطمیه و در گرامیداشت مقام و منزلت دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) سوگواره فرهنگی نگین خاتم با حضور هنرمندان و شاعران دینی و آیینی کشور برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سوگواره فرهنگی نگین خاتم(ص) در قالب ویژه برنامه‌های متعددی هم چون نشست ادبی «مادرانه‌ها» با حضور شاعران آیینی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و پوستر ایام فاطمیه(س)، بازخوانی خطبه فدکیه و نشست موضوعی تفسیر سوره کوثر برگزار می‌شود.
 
به گفته مدیر فرهنگی هنری منطقه 18، نمایشگاه عکس و پوستر به مناسبت ایام فاطمیه‌(س) با هدف تعمیق هویت دینی شهروندان به ویژه جوانان و معرفی مقام والای حضرت زهرا(س)، به مدت 11 روز از 13 تا 23 اسفند در نگارگذر دائمی خاتم خانه فرهنگ امام علی(ع) میزبان سوگواران فاطمی است.
 
اکبر بختیاری در باره ویژه برنامه «بازخوانی خطبه فدکیه» اظهار داشت: این برنامه با هدف بازآموزی اهداف و آرمان‌های بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) با همکاری بسیج ناحیه مسلم ابن عقیل و آموزش و پرورش منطقه 18 برگزار می‌شود و در آن حجت الاسلام محمدرضا درانی پژوهشگر حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهد کرد و گروه هنری حورا نیز به اجرای نمایش آیینی خواهد پرداخت.

وی افزود: ویژه برنامه «بازخوانی خطبه فدکیه» شنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در سالن آمفی تئاتر خاتم میزبان شهروندان است.
 
رییس فرهنگسرای خاتم با اشاره به برگزاری ویژه برنامه ادبی مادرانه‌ها با حضور شاعران آیینی اظهار داشت: در این برنامه با حضور شاعرانی هم‌چون علی‌رضا قزوه، حمیدرضا شکارسری، عباس براتی‌پور و کوروش احمدی‌فر برنامه شعرخوانی در سوگ حضرت فاطمه(س) در سالن فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود و در ادامه آیین نقالی و پرده‌خوانی مرشد محمدرضا معجونی را خواهیم داشت.

بختیاری با اشاره به تقارن برنامه‌های سوگواره فرهنگی نگین خاتم با هفته درختکاری اظهار داشت: پس از برگزاری ویژه برنامه مادارانه‌ها در سالن فرهنگسرای خاتم، تمامی میهمانان برنامه به بوستان مجاور فرهنگسرا رفته و با کاشتن نهال، سنت حسنه درختکاری را گرامی خواهند داشت.

وی افزود: این ویژه برنامه با مشارکت اداره اجتماعی ناحیه 2 شهرداری منطقه 18 و انجمن شاعران جوان منطقه روز یکشنبه  17 اسفند از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، همچنین با اشاره به اجرای ویژه برنامه «تفسیر سوره کوثر» به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار غدیر رئیس موسسه فرهنگی عترت امام رضا(ع) در باره سوره کوثر و شان نزول این سوره و ارتباط آن با حضرت زهرا (س) سخنرانی خواهد کرد.
 
وی گفت: این برنامه نیز با مشارکت بسیج مسلم بن عقیل و آموزش وپرورش منطقه ۱۸ روز سه شنبه ۱۹ اسفند از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در سالن آمفی تئاتر خاتم برگزار می‌شود.

فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی خیابان پژاند، بوستان لواسانی در سوگواره فرهنگی نگین خاتم(ص) میزبان شهروندان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما