جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۰۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
رئیس فرهنگسرای رضوان با اشاره به استقبال فرهنگیان و دانش آموزان از اردوهای نیم روزه «سفرآسمانی» ، گفت: تا کنون بیش از 1500 دانش آموزدر این برنامه شرکت کرده اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت با اشاره برگزاری اردوهای نیم‌روزه دانش‌آموزی «سفرآسمانی» در گلزارشهدای بهشت زهرا(س)  گفت: این اردوها با هدف هویت‌بخشی به نسل نوجوان و آشنایی آنان با سبک زندگی شهدای والامقام از 27دی آغاز شده و تا کنون فرهنگسرای رضوان در این ویژه برنامه میزبان بیش از 1500 نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمایی شهر تهران بوده است.

حضور بیش از 1500 دانش آموز در «سفرآسمانی» فرهنگسرای رضوان

رییس فرهنگسرای رضوان یادآورشد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، فرهنگسرای رضوان برای برگزاری اردوهای «سفرآسمانی» آمادگی پذیرایی از 3 گروه در طول روزهای هفته را داشت، اما تا کنون با توجه به استقبال بی سابقه مدارس، در این برنامه میزبان 5 و گاه 6 گروه در طول هفته بوده‌ایم.

حضور بیش از 1500 دانش آموز در «سفرآسمانی» فرهنگسرای رضوان

اردوهای «سفرآسمانی» از همان ابتدای مسیر حرکت دانش آموزان به سمت بهشت زهرا(س) با اتوبوسی با ظاهری متفاوت و زیبا و مزین به نمادهای فرهنگ دفاع مقدس آغاز می‎شود.در طول مسیر علاوه بر پخش سرودهای انقلابی و دفاع مقدس در اتوبوس، راوی که همراه دانش آموزان است برای ایجاد آمادگی ورود به فضای معنوی گلزار شهدا، مختصری از تاریخ جنگ، سیره شهدا و برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌گوید.

در ادامه دانش آموزان با حضور در فرهنگسرای رضوان به تماشای نمایش «کسی از میان شما» نشسته و در فضای شاد و طنزآمیز نمایش با مفاهیم شهادت، ایثار ، گذشت و مجاهدت در راه خدا  آشنا می شوند. پس از نمایش هم نماهنگ هایی برای دانش آموزان پخش شده و راوی برنامه بخشی از خاطرات، اخلاق حسنه و سیره شهدا را در موضوعاتی مانند احترام به والدین، دین داری، مهربانی و محبت، بخشش و ایثار و شجاعت و ولایت پذیری روایت می کند.

حضور بیش از 1500 دانش آموز در «سفرآسمانی» فرهنگسرای رضوان


حضور در سایت تیراندازی فرهنگسرا و اهدای جوایز به نفرات برگزیده بخش دیگر اردوی نیم روزه «سفرآسمانی» است که در این سفر فضای جذاب و پرنشاطی برای دانش آموزان فراهم می کنند. حضور در نگارخانه و نگار گذر ، سنگر گفت‌وگو و برگزاری مسابقه از بخش های دیگر این برنامه است.

بخش اصلی اردوی نیم روزه «سفرآسمانی» زیارت قبور مطهر شهدا در مسیری مشخص و از پیش تعیین شده است که در این بخش راوی بر سر مزار هرشهیدی خاطراتی از مجاهدت ها و سبک زندگی آن شهید والامقام و خصوصیات اخلاقی و صفات پسندیده اش برای دانش آموزان روایت می کند.

حضور بیش از 1500 دانش آموز در «سفرآسمانی» فرهنگسرای رضوان

در بخش پایانی اردو نیز  «قلمدان شهید آوینی» ، یک بسته فرهنگی و پیک  تعاملی «ایثار» به دانش آموزان اهدا می شود. دانش‌آموزان با تکمیل پیک تعاملی «ایثار» و ارسال آن به فرهنگسرای رضوان در این مسابقه شرکت می‌کنند و به انتخاب هیئت داوران به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

ویژه برنامه «سفر آسمانی» از سال 90در فرهنگسرای رضوان برگزار می شود و تاکنون بیش از 20 هزار نفر از دانش آموزان شهر تهران از این برنامه استفاده کرده اند.

علاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانند با شماره 55201531 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما