پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۰۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) سوگواره‌های عزاداری و ویژه برنامه‌های فرهنگی در مناطق مختلف شهر تهران فردا 4 فروردین برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تجمع فاطمیون با عنوان بدرقه فاطمه(س) با حرکت دسته‌های عزاداری از میدان فردوسی در ساعت 16 و تجمع در میدان امام خمینی برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی سخنرانی می کند و نریمان پناهی ، سیب سرخی و هلالی مداحی می کنند.
 
در منطقه 4 ویژه برنامه «در مسیر گام‌های خسته» راهپیمایی بانوان عزادار به منظور ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی و معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار از ساعت 9:30 صبح از جلوی در فرهنگسرای اشراق آغاز و تا روبه روی مسجد سیدالشهدا ادامه خواهد داشت. همچنین سخنرانی و مداحی پیرامون شخصیت آن بانوی بزرگوار از بخش هایی است که پس از پایان راهپیمایی در نمازخانه فرهنگسرای اشراق برگزار می شود.
 
در این روز فرهنگسرای تهرانسر با مشارکت واحد فرهنگی مسجد النبی تهرانسر مراسم عزاداری و نوحه خوانی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) را در مسجد النبی پس از اقامه نماز برگزار می کند و فرهنگسرای رازی با مشارکت مهدیه تهران ویژه برنامه بهار فاطمی شامل سخنرانی مذهبی و مداحی را از ساعت 9 تا 14 برگزار می‌کند. مدیریت فرهنگی هنری منطقه 17 نیز ویژه برنامه سوگواری را با مشارکت حوزه مقاومت ابوذر در میدان ابوذر از ساعت 10 صبح برگزار می‌کند.
 
همچنین ویژه برنامه سوگواری با عنوان «سوگ آیینه دار خدا» با مشارکت مسجد جامع شادآباد در این مسجد بعد از نماز ظهر و عصر به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 برگزار می شود.

در حاشیه این مراسم‌ها ایستگاه‌های فرهنگی و نگاه گذر با موضوع بهار فاطمی تدارک دیده شده است؛ همچنین محصولات فرهنگی از جمله کتابچه حدیث شریف کساء در شمارگان بیش از 5 هزار جلد و مجموعه‌ای ویژه کودکان برای رنگ آمیزی با موضوع بهار فاطمی در شمارگان بیش از 10 هزار میان عزاداران توزیع می‌شود.
 
ویژه برنامه‌های فرهنگسراها در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)


همچنین در منطقه یک فرهنگسرای ملل با همکاری و مشارکت هیات های مذهبی شمیرانات در مکان های پر رفت و آمد منطقه یک، ایستگاه های فرهنگی فاطمی برپا می کند. این ایستگاه ها در میدان تجریش، بلوار قیطریه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان شهید باهنر ضمن پذیرایی از عزاداران فاطمی و پخش نواهای مذهبی، سیره عملی و رفتار حضرت فاطمه (س) از طریق توزیع بروشور تبیین و ترسیم می شود.

در ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) نمایشگاه‌های مختلفی در گالری و فرهنگسراهای تهران در حال برگزاری است. نمایشگاه کارت پستال‌های شهری به تعداد 30 اثر در ابعاد 50 در 70 در کتابخانه گلستان پذیرای مخاطبان است. در منطقه 5 فرهنگسرای فردوس نمایشگاه خط نقاشی استاد «عظیم فلاح» و هنرجویان همه روزه از ساعت 9 تا 18، نگارخانه بهاران نیز از ساعت 9 تا 17 به غیر از روز چهارم فروردین میزبان نمایشگاه خوشنویسی سوره مبارکه کوثر با عنوان «بانوی مهربانی» است که با نمایش آثار برگزیده جمعی از خوشنویسان شهر تهران میزبان علاقه‌مندان است. نگار گذر سبک زندگی فاطمی نیز در پارک شهر برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگسراها در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 

پخش مستقیم برنامه «آب و آیینه» همه روزه ساعت 20 از شبکه سه سیما با موضوع تکریم مادران شهید که با حضور هنرمندان در فرهنگسرای ملل ضبط و پخش می شود و نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی همزمان با ایام فاطمیه در بوستان اندیشه و نمایشگاه کتاب «شمیم کوثر» با محوریت زندگی، سیره و سخنان فاطمه(س) تا پانزدهم فروردین 94 از ساعت 9 تا 17 در کتابخانه شهید کاشانی منطقه 9 از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهداری تهران در بهار فاطمی است.
ویژه برنامه‌های فرهنگسراها در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)
نظر شما