جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۸۱۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
برنامه‌های ادبی فرهنگسراهای تهران در هفته آینده
فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت، آخرین روزهای فروردین و روزهای آغازین اردیبهشت را با بیش از ۳۰ برنامه ادبی آغاز می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هفته اول اردیبهشت سال ۱۳۹۴، بیش از ۳۰ نشست ادبی و شب شعر در فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت برگزار خواهد شد. 
 
فرهنگسرای ارسباران، سوم اردیبهشت عصر شعر و ترانه و پنجم اردیبهشت شب شعر طنز «شکرخند» را برگزار می‌کند. فرهنگسرای ملل نیز میزبان سه نشست ادبی و شعرخوانی است. کانون جهان دیدگان ملل پنج شنبه سوم اردیبهشت، کانون مفاخر ایران زمین اول اردیبهشت و کانون باران شعر با حضور استاد جیرودی آخرین روز فروردین در این مرکز برگزار می‌شود. 
 
کانون ادبی فرهنگسرای ابن سینا در منطقه دو نیز سی‌ام فروردین، به شعرخوانی و نقد و بررسی اشعار و ترانه می‌پردازد، ۳۱ فروردین میلاد عرفان‌پور مجموعه شعرهای موفق انقلاب را معرفی می‌کند و کارگاه شعر سپید ضیا الدین خالقی هم سوم اردیبهشت برگزار می‌شود. 
 
چهارشنبه دوم اردیبهشت، از شعر تا غزل سلسه جلسه‌های نقد و برررسی شعر در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌شود و فرهنگسرای سرو هم میزبان کانون شعر مهر خواهد بود. در این روز نقد و بررسی شعر شاعران جوان در فرهنگسرای فناوری اطلاعات هم برگزار می‌شود. 
  
سلسله نشست‌های هفتگی نقد شعر با حضور حمیدرضا شکارسری نیز در این روز در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. فرهنگسرای ابن سینا هم میزبان برنامه چهارشنبه‌های غزل با مهدی فرجی شاعر جوان کشورمان است. 
 
عصر روز سه شنبه هم فرهنگسرای اندیشه شب شعر ادبی اندیشه را با حضور رضا عبداللهی برگزار می‌کند. 
 
آخرین روز فروردین، خانه فرهنگ فدک در منطقه ۸ هم میزبان شب شعر دارچین خواهد بود. گلی از گلستان نیز در خانه فرهنگ تهرانسر برگزار می‌شود و در آن علاقه‌مندان به ادبیات به شرح و تفسیر گلستان سعدی می‌پردازند. نشست کانون شعر و ادب تهرانسر نیز در قالب برنامه عصرانه با شعر در همین روز در خانه فرهنگ تهرانسر برقرار خواهد بود. 
 
سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران هم در سی امین روز فروردین میزبان برنامه ادبی مرا بخوان با من بخوان است. 
فرهنگسراهای تهران این هفته در برنامه‌های جداگانه‌ای، بزرگداشت سعدی شیرازی را هم برگزار می‌کنند. هنگام شاعرانه‌ها، مراسم تجلیل از شاعران و شخصیت‌های ادبی همزمان با بزرگداشت سعدی در فرهنگسرای هنگام، پند ایام، ویژه برنامه بزرگداشت سعدی با مشارکت کانون ادبی منطقه ۱۴ در فرهنگسرای اخلاق، مرد نکونام، کارگاه خوانش اشعار نغز سعدی شیرازی با حضور استادان ادبیات در فرهنگسرای بهاران و حکیم سخن سنج، مراسم بزرگداشت سعدی با حضور استادان به نامی از جمله استاد شیرازی، کاویان و... در خانه فرهنگ تهرانسر از جمله این برنامه‌هاست.
نظر شما