جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۱۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
برنامه گالری و نمایشگاه‌های هنری فرهنگسراهای شهر تهران
هشت فرهنگسرای شهر تهران، در آخرین روزهای فروردین و روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان ۲۰ نمایشگاه هنری از هنرمندان مختلف هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گالری‌های فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت در این هفته میزبان ۲۰ نمایشگاه هستند که سهم فرهنگسرای ارسباران میزبانی از سه نمایشگاه است. نمایشگاه گروهی تصویرسازی، تا پنجم اردیبهشت در گالری شماره یک برگزار می‌شود و تا همین روز، گالری‌های شماره دو و سه فرهنگسرا میزبان نمایشگاه گروهی آثار هنرجویان فرهنگسرای ارسباران است. 
 
این هفته نگارخانه اندیشه میزبان نمایشگاه نگارگری و تذهیب خانم مونا نیکو قدم خواهد بود و فرهنگسرای گلستان از نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «رنگ، نور و تضاد» در سبک رئالیسم و نمایشگاه گروهی نقاشی با متریال آبرنگ و موضوع طبیعت پذیرایی می‌کند. نمایشگاه ۵۰ اثر رنگ روغن خانم مریم میراحمدی هم با عنوان «تماشاگه راز» در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود. 
 
نمایشگاه مروری بر آثار تصویرسازی پژمان رحیمی‌زاده تصویرگر پیشکسوت ایرانی عصر روز جمعه ۴ اردیبهشت با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه تازه‌تأسیس مریم افتتاح می‌شود.

نگارخانه آبی فرهنگسرای امید، نمایشگاه نقاشی و طراحی ۳۰ تابلوی رنگ روغن و مداد سیاه از حسین اعظمی حصار و هنرجویانش است. فرهنگسرای خاوران هم میزبان سه نمایشگاه است. «شجره نور»، نمایشگاه تابلوهای معرق با موضوعات قرآنی از آثار هنرمندان حسن خزاعی و رامین عباس‌نژاد در گالری شماره یک و «رواق رنگ‌ها»، نمایشگاه نقاشی‌خط با موضوع آزاد، منتخب آثار آقای فرامرز تیموری در گالری شماره ۲ به نمایش گذاشته می‌شود؛ آثار کودکانه‌ای هم در گالری کودک این فرهنگسرا در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد. 
 
نمایشگاه خوشنویسی سوره کوثر، پانزده اثر خوشنویسی با خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، کوفی، ثلث و نقاشی خط هم در نگارخانه بهاران برگزار می‌شود. 
 
نمایشگاه ذوق بهاری، آثار خوشنویسی خانم لیلا ذوقی در نگارگذر دائمی خاتم و خانه فرهنگ امام علی (ع) در منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و ایوان هنر، نمایشگاه صنایع دستی فرهنگسرای ملل هم آخر هفته میزبان علاقه مندان است.
نظر شما