جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۰
کد خبر: ۸۱۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
«سمت خیال قصه‌ها» عنوان جشنواره نمایشی کودک و نوجوان است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم و کاربردهای انضباط اجتماعی، نظم و قانون از اول تا چهاردهم اردیبهشت در سالن آمفی تئا‌تر خاتم برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این جشنواره نمایش‌های شاد و موزیکال و عروسکی «قصه جنگل سبز» و «پرنده و شکارچی» به مدت دو هفته برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید. 

نمایش شاد و موزیکال و عروسکی «قصه جنگل سبز» به نویسندگی و کارگردانی مسلم کیهان و آهنگسازی سعید عظیمی تهیه شده و تعدادی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی بازیگران آن هستند. داستان نمایش در راستای نظم و انضباط و قانون‌گرایی است و توسط کانون نمایش فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان کودکان و نوجوانان است. 
 
در این نمایش دختر بچه‌ای با خواندن داستان وارد فضای فانتزی جنگل شده، در جنگل راه را گم می‌کند. به هر حیوان جدیدی که می‌رسد راه خانه را می‌پرسد و حیوانات با یادآوری نظم و قانون جنگل و رعایت دقیق آن او را در رسیدن به خانه کمک می‌کنند. روباه، خرس، کلاغ، پروانه و دختر بچه از شخصیت‌های نمایش هستند و مدت زمان نمایش ۴۰ دقیقه و به صورت موزیکال است. 

نمایش شاد و موزیکال «پرنده و شکارچی» نیز به نویسندگی امیر مشهدی‌عباس و کارگردانی امیر دهقان برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید. 
 
امیر دهقان دارای سابقه نویسندگی بیش از ۳۰ نمایش کودک و کارگردانی نمایش‌های کودکانه «قصه خاله خرگوشه»، «نظم، نظم آرامش» و «شهر پاکیزگی»، دارای مدرک کار‌شناسی نمایش و دانشجوی کار‌شناسی ارشد نمایش است. 
 
در این نمایش شکارچی برای صید پرنده‌ای کمیاب راهی جنگل می‌شود. پرنده که مهربان، عاشق طبیعت و کنجکاو است در این راه تصمیم می‌گیرد با شکارچی ناقلا دوست شود اما شکارچی..... 

پیام سلطان‌محمدی و شکوفه عزیزی بازیگران نمایش هستند و مدت زمان نمایش ۳۵ دقیقه و به‌صورت موزیکال است. 
 
جشنواره نمایشی «سمت خیال قصه‌ها» از اول تا چهاردهم اردیبهشت در سالن تئاترخاتم به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم میزبان کودکان و نوجوانان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما