جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۱۲۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
دیدار صلاحی با شاعران و نویسندگان؛
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با گروهی از نویسندگان و چهره‌های فرهنگی تعدد جشنواره‌ها را نوعی آفت و هزینه کردن هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر را سرمایه‌گذاری دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی هفته گذشته در ادامه دیدار با هنرمندان میزبان جواد محقق و حسین اسرافیلی شاعران پیشکسوت، راضیه تجار نویسنده و دبیر انجمن قلم ایران، محمدرضا بایرامی نویسنده دفاع‌مقدس و حجت الاسلام محمدرضا زائری نویسنده و فعال فرهنگی بود. 

وی در این دیدار ضمن استقبال از برگزاری نشست‌های منظم با هنرمندان رشته‌های مختلف گفت: همه هنرمندان، از سازمان فرهنگی هنری مطالباتی دارند. برخی از این خواسته‌ها، به‌حق و برخی از عهده ما خارج است؛ تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم انتظارات به‌حق هنرمندان را برآورده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به پیشنهاد برگزاری جشنواره شعر و داستان شهر گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در کشور ما جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که این تعدد، نوعی آفت است. هدف ما از برگزاری هر جشنواره باید مشخص باشد. باید یک حرکتی شکل بگیرد و در ادامه آن حرکت، جشنواره برگزار شود.
 
صلاحی با انتقاد از برگزاری جشنواره‌های متعدد در کشور افزود: به عنوان مثال می‌توان چند سال کلاس‌ها و کارگاه‌های شعر برگزار کنیم. در انتهای این کلاس‌ها، هنرجویان شعرهای خودشان را برای ما ارسال کنند تا ما بتوانیم یک جشنواره‌‌ای هدفمند و تاثیرگذار برگزار کنیم. صرف اینکه بگوییم می‌خواهیم جشنواره شعر و داستان برگزار کنیم، خوب نیست.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: باید هدف داشته باشیم و اگر این هدف جدی است، می‌توانیم برای برگزاری جشنواره هزینه کنیم. چرا که هزینه کردن برای فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری است؛ به شرطی که این هزینه برای جشنواره‌ای قوی و قدرتمند باشد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات مشترکی با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فعالان فرهنگی هنری برگزار و نسبت به هدف‌گذاری برگزاری جشنواره‌های شعر، طنز و داستان تهران، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود.


نظر شما