شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۱۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهارمین جشنواره تئاتر شهر را در ۶ بخش تئاتر صحنه‌ای، کودک و نوجوان، باران، خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی و مدرسه تئاتر برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان «چهارمین جشنواره تئاتر شهر» را با هدف حمايت از گروه‌های نمايش جوان شهر تهران و با محوریت زندگی شهری و شهروندی، تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در شهریور‌ ماه ۱۳۹۴ برگزار می‌‌کند. 
چهارمین دوره جشنواره در ۶ بخش تئاتر صحنه‌ای، کودک و نوجوان، باران، خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی و مدرسه تئاتر برگزار می‌شود.


با گذشت سه دوره از جشنواره که حمايت از فعاليت گروه‌های جوان و آثار نمايشی با مضامين رفتار شهروندی، هويت دينی و ملی و انقلاب اسلامی، بهره‌گيری از ظرفيت مراكز فرهنگی و هنری شهر تهران و ارتقای فعالیت‌های نمایشی مراكز فرهنگی و هنری، ایجاد زمینه حضور و استفاده بهتر و بیش‌تر از تجربه و دانش هنرمندان، كارشناسان و گروه‌های فعال تئاتری را به عنوان اهداف اصلی خود به ثبت رسانده، چهارمین جشنواره تئاتر شهر بخش تازه خود را با عنوان مدرسه تئاتر معرفی کرده است.

در این بخش، کارگاه‌های آموزشی توسط استادان شناخته‌شده تئاتر در فصل تابستان در سه موضوع بازیگری، کارگردانی و عکاسی تئاتر برپا می‌شوند.
مطابق فراخوان گروه‌های متقاضی تا ۱۵ خرداد ۹۴ فرصت دارند طرح‌ها و نمایشنامه‌های‌ پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

همه گروه‌ها و هنرمندان شهر تهران و اعضای کانون‌های نمايش فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و محلات شهر تهران می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره (حقوق و اخلاق شهروندی، هویت اسلامی و ایرانی در شهر تهران، نشاط و امید در زندگی شهروندان) در اين رويداد هنری مشارکت کنند.


مطالب مرتبط
نظر شما