پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۱۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
سید عباس سجادی با حضور در فرهنگسرای کتاب مطرح کرد:
سجادی از مجریانی است که محتاج کتاب است و خلوت‌هایش را معمولا با کتاب سپری می‌کند؛ او معتقد است که لذت آگاهی آنقدر زیاد است که نمی‌توان به سادگی از آن چشم پوشید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعباس سجادی، با حضور در غرفه فرهنگسرای کتاب در روز جمعه ۱۸ اردیبهشت درباره ضرورت برپایی نمایشگاه کتاب و فرهنگسرای کتاب گفت: کلیت برپایی نمایشگاه کتاب و حضور این همه جوان و نوجوان، نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند. دیدن این جمعیت فراوان بسیار خوشحال کننده است و نشان دهنده ضرورت برپایی این نمایشگاه و همچنین فرهنگسرای کتاب است. 
 
مشاور معاونت هنری وزارت ارشاد افزود: شهرداری و سازمان فرهنگی هنری تهران در طول ۱۵ سال گذشته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است و از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و به بطن مردم راه یافته است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در مدت محدودی برپا می‌شود ولی سازمان فرهنگی هنری با در اختیار داشتن ۳۰۰ مرکز در قلب کشور و در پایتخت فرهنگی ایران، می‌تواند در طول سال نیز حضور موثرتری در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشد. 
 
سجادی افزود: من بیش از آنکه اهل کتابخوانی باشم، محتاج کتاب هستم. و خلوت‌هایم، خارج از شعر و موسیقی، معمولا با کتاب سپری می‌شود. لذت آگاهی آنقدر زیاد است که نمی‌توان به سادگی از آن چشم پوشید. 
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری نیاوران افزود: ما از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های فراوانی را با ارزش مجموعا ۲۰ میلیون تومان برای کتابخانه تخصصی هنر فرهنگسرای نیاوران خریداری خواهیم کرد. 
 
سراینده مجموعه شعرهای «در سایه غزل» و «در سکوت سردم می‌شود» با اشاره به عرضه کتاب فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاه کتاب گفت: امسال کتاب «سه شنبه‌های نیاوران» از سوی نشر نیماژ در نمایشگاه کتاب عرضه شود. این کتاب شامل شعرهای مهمانانی است که هر هفته روزهای سه شنبه در کانون شعر «سه شنبه‌های نیاوران» حضور می‌یابند. این جلسات تحت نظارت استاد محمد سلمانی برگزار می‌شود. آیین رونمایی این کتاب نیز جمعه ۲۵ اردیبهشت در سرای اهل قلم برپا می‌شود. 
 
سجادی در پاسخ به این پرسش که از نمایشگاه، کدام کتاب را خواهد خرید، گفت: مشتاقانه در انتظار کتاب «تذکره الاولیاء» دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی هستم تا مشغول خواندن این کتاب شوم. دکتر شفیعی برای کسانی که در حوزه ادبیات مشغول مطالعه و تحقیق هستند، شخصیت ارجمند و ارزشمندی هستند که به مانند یک مرجع است.
نظر شما