شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۱۳۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست تخصصی مشارکت، مدیریت اطلاعات و ارتباطات گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) باید نشان‌دهنده فرهنگ دینی و اخلاقی ما باشند و آن را ارتقا بدهند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی «مشارکت، مدیریت ارتباطات و اطلاعات؛ چالش‌ها و آسیب‌ها» با حضور محمود صلاحی رئیس، حمید یزدانیان مدیر کل حراست و داوود امینی مدیر مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علیرضا مقدم از مدرسان حراست کل نهاد ریاست جمهوری در مرکز مشارکت‌های سازمان برگزار شد.
 
صلاحی: سازمان‌های مردم‌نهاد باید فرهنگ، هویت و تاریخ ایران را به دنیا معرفی کنند
 
صلاحی در این نشست با اشاره به افزایش ابزارهای نوین فناوری در ایران گفت: در دنیای مدرن امروز، از ابزارهای پیشرفته استفاده می‌شود و این مدرنیزم امکان سوء استفاده از فناوری را فراهم کرده است اما این احتمال سوء استفاده نباید مانع گسترش فعالیت NGOها در کشور بشود و باید مراقبت بیشتری از فعالیت‌های سمن‌ها انجام شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت تمدن تاریخی ایران، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را در معرفی فرهنگ غنی و تاریخی ایران به دنیا بسیار پررنگ دانست و افزود: هویت هر ملت، تاریخ سرزمین آن است و باید در سمن‌ها تلاش کنیم فرهنگ، هویت و تاریخ ایران را درست به دنیا معرفی کنیم. سمن‌ها نشان‌دهنده فرهنگ هر کشور هستند. فرهنگ ما دینی و اخلاقی و ادبیات ما، فاخر و ملایم است. سمن‌های ایرانی باید ضمن معرفی این فرهنگ و هویت، آن را ارتقا دهند.

صلاحی: سازمان‌های مردم‌نهاد باید فرهنگ، هویت و تاریخ ایران را به دنیا معرفی کنند

وی با اشاره به تعامل با سمن‌های کشورهای مختلف گفت: اشکال ندارد با NGOهای کشورهای دیگر ارتباط بگیریم اما باید حواسمان باشد به قدری که تاثیر می‌گیریم، تاثیرگذار هم باشیم. سبک شعر هندی به ادبیات ما وارد شد اما در زبان فارسی صادرشده به دنیا، ما سبک خراسانی را داریم. این تاثیرگذاری، هنر است و نیاز به آموزش و تجربه دارد.
 
صلاحی در بخش دیگر سخنان خود فرهنگسراها را محیطی امن برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط دانست و یادآور شد: باید کلاس‌هایی برگزار کنیم که هویت ما را ارتقا دهند و جوانان ما را گمراه نکنند تا بتوانیم با مدیریت صحیح به پیش‌برد فرهنگ و هنر دینی، اخلاقی، ایرانی و اسلامی کمک کنیم و جامعه‌ای سالم از نظر روحی و معنوی داشته باشیم.

در ابتدای این نشست مدیر مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نقش این مرکز در گسترش فعالیت‌های مردم‌‌نهاد گفت: ما به دنبال مبانی قانونی صدور مجوز در قالب تفاهم‌نامه با وزارت کشور، استانداری، سازمان بهزیستی و میراث فرهنگی هستیم تا بتوانیم با توسعه فعالیت‌های داوطلبانه، به سمن‌ها کمک کنیم.


یزدانیان مدیر کل حراست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم با ارائه آماری از مشارکت‌‌های مردمی در دنیا گفت: در آمریکا ۲ میلیون NGO فعالیت می‌کنند. ثابت شده دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی همه امور را پیگیری کنند و مشارکت مردم در اداره کشور طبیعی است. افراد زیادی بدون کمترین چشم‌داشت فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند و می‌توان با کمکی ناچیز، فعالیت‌شان را گسترش داد.

در پایان این نشست نمایده سازمان حراست کل نهاد ریاست جمهوری و مدرس آموزشی واحد های حراست، نکاتی درباره آسیب فعالیت‌های سازمان مردم‌نهاد و سوء استفاده دولت‌ها از این نهادها بیان و ضمن ارائه آماری از فعالیت سمن‌ها در ایران و دنیا، چالش‌های گسترش فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد را بررسی کرد. در پایان، به تمام شرکت‌کنندگان گواهی حضور در این دوره آموزشی اهدا شد.

مطالب مرتبط
نظر شما