جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۱۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
مراسم بزرگداشت حاج حميد نمازی برگزار شد/
مراسم مجاهد خاموش ویژه بزرگداشت حاج حميد نمازی سردار عرصه فرهنگ و هنر پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مراسم با حضور حمیدرضا مقدم‌فر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، محمدرضا زائری، سهیل کریمی، جمال شورجه، صابر خراسانی، محمد سهرابی، سردار اشتری، خانواده، دوستان و همرزمان مرحوم نمازي در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طایب درباره شخصیت مرحوم حاج حميد نمازی فعال عرصه فرهنگ گفت: نمازی دریایی از درد، رنج و فکر برای مردم بود و وقتی با او مواجه می شدیم ظاهرش به گونه ایی بود که انگار در این عالم هیچ خبری نیست و غصه ای ندارد.


وی ضمن بیان نکاتی از نبرد خیبر حضرت محمد (ص) اظهار کرد: پیامبر فرمودند اگر مومنی در راه تبلیغ دین اسلام کم بیاورد و راه را در نیمه رها کند، خداوند افراد دیگری را برای این کار انتخاب می کند و این بار بر زمین نمی ماند.


طایب ادامه داد: به محض آن که در حضور مرحوم پیش نمازی صحبت از مهاجمان به فرهنگ می شد، چهره مهربانش به گونه ای عوض می شد که انگار در جبهه جنگ حقیقی حضور دارد و صفات او هم مانند مومنانی بود که راه تبلیغ دین اسلام را تا آخرین لحظه ادامه می دهد.


وی ضمن تاکید بر فعالیت های فرهنگی مرحوم نمازی گفت: اگر امثال نمازی نبودند تا به حال در برابر تهاجم فرهنگی دشمن کمر فرهنگ کشورمان می شکست. دشمن به خط آخر زده است و هر چه دارد به میدان آورده است و یقین دارم اگر امروز مرحوم نمازی حضور داشت دید عمیق فرهنگی که دارد بسیار اذیت می شد. امروز دشمن با تمام قوا آمده است تا نگذارد مبلغان دین اسلام به هدف خود برسند.

 نمازی، عارفی به تمام معنا
حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه نیز که از دوستان نزدیک مرحوم نمازی بود، در سخنانی با بیان این که از حدود سال شصت این فعال فرهنگی کشورمان را می شناسد، عنوان کرد: در طول زندگی ام دوستانی داشته ام که به شهادت رسیده اند و یا شهید زنده اند.در بین همه آن ها برخی برایم الگو بوده اند و از آن ها درس گرفته ام و مرحوم نمازی این گونه بوده است.


وی با اشاره به خاطره ای از دوران تحصیلش در مقطع کارشناسی ارشد به همراه نمازی، گفت: مرحوم نمازی در آن دوران به دلیل اهانت استادی به انقلاب و حکومت اسلامی دانشگاه را رها کرد. حاج حمید به معنای واقعی کلمه عارف به تمام معنا بود.


مقدم فر با اشاره به حضور طنز در زندگی مرحوم نمازی عنوان کرد: طنز در کنار زندگی مرحوم نمازی بود. مجله طنز جیغ و داد که در دوره ای منتشر شد حاصل فعالیت های ایشان بود. نمازی به طنز توجه داشت و در سفرها نیز همیشه خاطرات خوبی با او داشتیم.


در بخش دیگری از این مراسم فرهنگ سرای اندیشه تابلو نقاشی که از پرتره مرحوم نمازی در حین برگزاری بزرگداشت خلق شد را به خانواده وی اهدا کرد.


محمد سلوکی نیز که اجرای این مراسم را بر عهده داشت مرحوم نمازی را یک قهرمان توصیف کرد و گفت: هر گاه به مشکلی بر می خوردم با نمازی تماس می گرفتم و او در چند دقیقه آرامم می کرد.


محمد سهرابی شاعر آیینی کشورمان نیز در ابتدای این مراسم به شعرخوانی پرداخت.
از دیگر حاشیه های این مراسم پخش کلیپی تاثیرگذار از مرحوم حمید نمازی بود که باعث بر انگیخته شدن احساسات خانواده این شخصیت فرهنگی شد.


شعرخوانی صابر خراسانی و اجرای تواشی گروه بین المللی طاها از دیگر بخش های مراسم بود.

نظر شما