پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۸۱۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
احمدرضا معتمدی، محمد خزاعی، مجید رضابالا، رسول صدرعاملی، محمدحسین حقیقی، عزیزاله حمیدنژاد و امین تارخ اعضای هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم شهر را تشکیل می‌دهند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این هیات قرار است ۳۰ فیلم سینمایی بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره شهر را داوری کنند. 
 
احمدرضا معتمدی متولد ۱۳۴۰ (تهران) و فارغ التحصیل فلسفه و اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی پیش از شروع فعالیت در سینما، سال‌ها به عنوان نظریه‌پرداز در حوزه مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی‌شناسی در مطبوعات و کتب فعال بوده است. 
  
او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۷۲ با فیلم «یاران» ساخته ناصر مهدی‌پور به عنوان نویسنده آغاز کرد. همچنین آلزایمر، قاعده بازی، دیوانه‌ای از قفس پرید، زشت و زیبا، هبوط و... از جمله ساخته‌های این کارگردان است. 
 
محمد خزاعی فعالیت‌های هنری خود را با نویسندگی و کارگردانی تئا‌تر آغاز کرد و پس از تحصیل در رشته هنرهای تجسمی به مطبوعات روی آورد. او در سال‌های ۷۶ و ۷۷ عرصه فیلمسازی را تجربه کرد و جوایزی را بدست آورد. خزاعی همچنین یکی از تهیه‌کنندگان جوان سینما و تلویزیون است که فیلم‌هایی مانند «قلاده‌های طلا»، «پشت پرده مه»، «پیک در میدان جنگ» و... را در کارنامه کاری دارد. 

خزاعی همچنین در حوزه مدیریتی، دبیری سی‌امین جشنواره فیلم فجر، یازدهین، دوازدهمین و سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت و دبیر جشنواره‌های فیلم کوثر، تئا‌تر رضوی و فیلم کیش را برعهده داشته است. 

مجید رضابالا متولد ۱۳۴۷ (یزد) است. در سوابق کاری وی معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم، مدیرکل امور برنامه‌های مرکز سیما فیلم، مدیر طرح و برنامه شبکه اول سیما، کار‌شناس و عضو شورای طرح و برنامه اداره کل سیما و عضو هیات انتخاب چندین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر دیده می‌شود. 

او همچنین به عنوان یکی از مشاوران فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی فعالیت کرده است. 

رسول صدرعاملی متولد ۱۳۳۳ (اصفهان) و فارغ‌التحصیل کار‌شناسی جامعه‌شناسی است. در کارنامه کاری صدرعاملی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و روزنامه‌نگاری و همچنین سابقه داوری چندین جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم فجر، پونای هند، داکای هند و... به چشم می‌خورد. 

ریاست اتحادیه تهیه‌کنندگان و توزیع کنندگان فیلم و دبیری جشن بزرگ سینمای ایران نیز از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای وی بوده است. صدرعاملی جوایز متعددی را از در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است که از جمله آن می‌توان به تندیس بهترین فیلم خانه سینما و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره برلین برای «دختری با کفش‌های کتانی»، سیمرغ‌های بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش اول زن و چهره‌پرداز جشنواره فجر، تندیس بهترین فیلم از نگاه انجمن منتقدان و نویسندگان، جایزه بهترین فیلم ارتقای سینمای آسیا، جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره لوکارنو و... برای «من، ترانه، ۱۵سال دارم»، جایزه بهترین فیلم جشنواره دین در دنیای امروز رم برای فیلم «شب»، جایزه بهترین فیلم جشنواره منبر طلایی روسیه برای «هر شب تنهایی» اشاره کرد. 

محمدحسین حقیقی متولد ۱۳۳۹ (بیرجند) و فارغ التحصیل مهندسی پتروشیمی از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی فیلمسازی را سال ۱۳۵۴ در کلاس‌های فیلمسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد آغاز کرد. 

از دیگر فعالیت‌های وی می‌‎توان به مدیر واحد جنگ سیمای جمهوری اسلامی، مدیر سیمای عربی، مشاور فرهنگی معاونت برون مرزی تلویزیون، مدیر امور فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغات ستاد مشترک فرماندهی کل قوا، مدیرکل تولید و پشتیبانی معاونت سینمایی، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و عضو نخستین شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد. 

عزیزاله حمیدنژاد متولد سال ۱۳۳۸ (گرمسار) است. او کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی است. او کار خود را با عکاسی آغاز کرد و از سال ۱۳۵۶ جذب سینمای آزاد شد. 

حمیدنژاد در پس دوران سربازی به مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی رفت و سه ماه در آنجا فعالیت کرد. سپس در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و در واحد جنگ تلویزیون مشغول به کار شد. وی فعالیتش را در سینمای حرفه‌ای از سال ۱۳۶۲ به عنوان عکاس در فیلم «آوای غیب» آغاز کرد. 

این سینماگر علاوه بر عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف، تاکنون جوایزی مانند سیمرغ بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم فجر برای فیلم «زندگی در ارتفاعات»، جایزه ویژه هیات داوران فیلم‌های اول و دوم جشنواره فیلم فجر برای «هور در آتش» و... را دریافت کرده است. 

امین تارخ متولد ۱۳۳۲ (شیراز) و به مدت ۲۵ سال است که به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌ها بسیاری ایفای نقش کرده است. او همچنین به عنوان هنرپیشه و یا عضو انتخاب و داوری در جشنواره‌های ملی شرکت و به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما فعالیت کرده است. 
 
تارخ در موسس اولین مدرسه بازیگری است. او دو سال در مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی تدریس کرده است. از جمله جوایز سینمایی امین تارخ به عنوان بازیگر می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ماه و خورشید، تندیس شبکه سوم سیما بهترین بازیگر نقش اول مرد برای معصومیت از دست رفته، لوح افتخار به عنوان هنرمند ملی (سال ۱۳۸۷) و... اشاره کرد. 
 
بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از سوم تا دوازدهم خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما