پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۱
کد خبر: ۸۱۴۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مدیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم شهر:
مدیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم شهر به این پرسش که چرا جشنواره بین‌المللی فیلم شهر بخش بازار ندارد پاسخ گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر اسفندیاری مدیر بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر در خصوص برگزاری بازار بین‌المللی در این جشنواره گفت: تعدد برگزاری بازارهای جهانی در ایران لزومی ندارد. مهم کیفیت برگزاری بازار جهانی است که برای فیلم‌ها به تناسب ساختاری که دارند در جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌هایی نظیر فیلم کوتاه و حقیقت این بازارها برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در روزهای برگزاری جشنواره فیلم شهر هستیم گفت:: به‌رغم وقفه‌ای که در روند برگزاری جشنواره شاهد بودیم اما فیلمسازان کشورهای مختلف استقبال بسیار خوبی از جشنواره کردند.  
 
به گفته وی فیلم‌های بسیار خوبی با موضوعیت شهر در این رویداد نمایش داده می‌شود. بیش از سیصد و سی فیلم از کشورهای آمریکا، صریستان، تاجیکستان، افغانستان، فرانسه، آلمان و... در بخش‌های کوتاه، بلند و سینمایی جشنواره شرکت داشتند که این سطح از استقبال از یک جشنواره موضوعی قابل ملاحظه است.
 
اسفندیاری با اشاره به برپایی مسترکلاس‍هایی بین‌المللی در این جشنواره عنوان کرد: در بخش بین‌الملل نه مستر کلاس با موضوعات سینمای شهری، ارتباط جشنواره و شهر، فیلم و شهر و زندگی شهری برگزار می‌شود که این کلاس‌ها  توسط استادان برجسته کشورهای خارجی برگزار می‌شود. این استادان عبارتند از پروفسور دینا یوردانوفا از انگلیس، رییس دانشکده سینمای دانشگاه سنت اندروز، بری نویدی از آمریکا، تهیه‌کننده فیلم‌های «تاجر ونیزی»، «سالومه وحشی» و «سالومه»، کریشتف زانوسی از لهستان، کارگردان مطرح اروپایی، دبورا یانگ از آمریکا، دبیر نقدهای بین‌الملل «هالیوود ریپورتر»، کارولین اوتو از آلمان، عضو هیات‌ مدیره انجمن فیلمنامه‌ نویسان اروپا، جمشید عثمانف از تاجیکستان، ویرا لانگروفا از جمهوری چک، منتقد و مدرس مدرسه فامو، یان آرتوس برتران از فرانسه، عکاس و مستندساز، سریناواسان نارایانان از هند، دبیر اسبق جشنواره بمبی.
 
اسفندیاری با بیان اینکه مهمترین رهاورد برگزاری چنین مجمع‌های بین‌المللی کسب بازار جهانی است در خصوص برگزاری بازار بین المللی  در این جشنواره گفت: تعدد برگزاری بازارهای جهانی در ایران لزومی ندارد. مهم کیفیت برگزاری بازار جهانی است که برای فیلم ها به تناسب ساختاری که دارند  در جشنواره فیلم فجر و فستیوال هایی نظیر فیلم کوتاه و حقیقت این بازارها برگزار می شود.
  
مدیر بخش بین الملل جشنواره شهر همچنین افزود: چهار داور خارجی برای بخش مسابقه فیلم‌های بلند  از جمله برمک اکرم کارگردان افغان، بنیامین هایزنبرگ منتقد و کارگردان آلمانی، یکی از چهره‌های موثر در شکل‌گیری مکتب فیلم برلین و از بنیانگذاران و ناشران مجله «روولور»، آئورلیانو آمادئی کارگردان ایتالیایی، برنده پنج جایزه از جشنواره ونیز 2010 و گلدن گلوب ایتالیایی بهترین فیلم اول 2011 ، ماریوس هولست کارگردان نروژی، و خانم پوران درخشنده‌  کارگردان ایرانی هستند. 
  
وی گفت: داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه میرولیوب ووکوویچ کارگردان صربستانی، یوتا ویله کارگردان آلمانی و بهروز افخمی کارگردان ایرانی هستند. همچنین بخش مسابقه فیلم های مستند نیز ، کلاوس اشتانیک از آلمان، استفانو ساوونا از ایتالیا، و مهرداد اسکویی از ایران، فیلم های بخش مستند جشنواره را داوری می کنند.
 
نظر شما