شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۱۵۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
گزارشی از روزهای ابتدایی پنجمین جشنواره فیلم شهر؛
در دو روز ابتدایی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، از فیلم «بلوک ۹ خروجی ۲» رونمایی شد و مسترکلاس‌های مسعود کیمیایی و اکبر عالمی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛مسترکلاس «مسعود کیمیایی» به عنوان اولین برنامه از کارگاه‌های سینمایی هنرمندان در پنجمین جشنواره فیلم شهر با استقبال گسترده‌ هنرجویان در پردیس سینمایی ملت روبه‌رو شد.

مسعود کیمیایی در این مسترکلاس با موضوع «کارگردانی در سینما» عنوان کرد: به بازیگردانی اعتقادی ندارم، این کار مانند این است که در هنگام رانندگی فرمان ماشین را دست فرد دیگری بدهم! بازیگردانی و انتخاب بازیگر از شغل‌هایی هستند که تازه پیدا شده‌اند؛ چون خودم بهتر می‌دانم چه کسی برای فیلمم مناسب است.
 
در مستر کلاس اکبر عالمی نیز وی با اشاره به اینکه نگاه هر فرد به دنیا و اطرافیانش باعث تمایز او با دیگران می شود، عنوان کرد: خوب نگاه کنید و دیدتان را نسبت به اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد، تغییر دهید. عکاسی پایه است، اگر کسی که وارد سینما شده باشد و کار عکاسی نکرده باشد، نمی تواند در سینما هم موفق باشد.
 
همچنین، در روز اول جشنواره دو فیلم سینمایی «جنون» به کارگردانی کامران قدکچیان و «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی و روز دوم فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شدند؛ به طوری که در بخش‌هایی از فیلم، جمعی از تماشاگران به شکل ایستاده فیلم را دنبال کردند.
 
فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی نیز در دومین روز جشنواره فیلم شهر در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد و ادواردو مارتین آرمنیز سفیر فیلیپین در ایران نیز به تماشای این فیلم نشست. در سانس شب نمایش فیلم‌ها نیز، علیرضا رئیسیان کارگردان «دوران عاشقی» به همراه سوگل قلاتیان یکی از بازیگران به تماشای این فیلم نشستند.
 
برگزاری نشست‌های مشترک سینماگران و چهار مسترکلاس
 
ساعت 20 شنبه 9 خرداد نشست مشترک هیات داوران بخش مسابقه فیلم های کوتاه سینمای بین الملل با حضور بهروز افخمی، میرولیوب ووکوویچ کارگردان صربستانی و یوتا ویله مدیرعامل انجمن فیلم کوتاه آلمان برگزار خواهد شد. در روز یکشنبه هم نشست مشترک مهرداد اسکویی، کلاوس اشتانیک و استفانو ساوونا از ساعت 20 تا 21 برگزار می شود.

یکشنبه 10 خرداد هم علاوه بر برگزاری مسترکلاس «خسرو سینایی» سه کلاس دیگر توسط استادان بین‌المللی برگزار خواهد شد. از ساعت 17 تا 18 روز یکشنبه مسترکلاس ویرا لانگروفا منتقد و مدرس مدرسه فامو از جمهوری چک با عنوان سینمای شهری و فن‌آوری های جدید، از ساعت 18 تا 19 مسترکلاس بری نویدی تهیه کننده فیلم های «تاجر ونیزی»، «سالومه وحشی» و «سالومه» از آمریکا با عنوان بازآفرینی شهرهای قدیمی و زندگی کهن شهری در سینما و از ساعت 19 تا 20 مسترکلاس یان آرتوس برتران عکاس و مستندساز از کشور فرانسه درباره انسان برگزار خواهد شد.
  
پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از سوم تا دوازدهم خرداد در پردیس سینمایی ملت و 11 سالن سینمایی پایتخت به دبیری سیاوش حقیقی در حال برگزاری است.
نظر شما