سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۱۵۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
سجاد نوروزی جدیدترین برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه را تشریح کرد
ساکنان منطقه ۷ شهرداری تهران با حضور در فرهنگسرای اندیشه علاوه بر شرکت در برنامه‌های ادبی مختلف، می‌توانند از دیدن برنامه‌های سینما اندیشه و سینما نوستالژی استفاده کنند.
سجاد نوروزی، رئیس فرهنگسرای اندیشه، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره برنامه‌های این فرهنگسرا گفت: در سال 93، برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه در 3 سطح مختلف برگزار می‌شد. سطح نخست، برنامه‌های خرد منطقه‌ای بود که برای پر کردن مفید اوقات فراغت و آموزش شهروندان منطقه ۷ برگزار می‌شد. این برنامه‌ها که با جدیت پیگیری می‌شد، به خوبی اجرا شدند و بازخوردهای خوبی از آن‌ها حاصل شد. سطح دوم، برنامه‌های ملی و متناسب با هدف‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و سطح سوم، برپایی چندین جشنواره بین‎المللی مانند کارتون کتاب، کاریکاتور غزه و... بود که همگی با بازخوردهای مناسبی مواجه شدند. 
 
وی درباره ارتقای برنامه‌های این فرهنگسرا نسبت به سال گذشته گفت: امسال، علاوه بر در نظر گرفتن سطح‌های ذكرشده، برنامه‌های جديدی نيز برای مخاطبان در نظر گرفته‌ايم. يكی از آن‌ها،‌ پاتوق‌های ثابت فرهنگی و هنری است كه طی آن، يک روز در هر هفته، جلسه‌ای با محور شعر و ترانه با حضور محمود حبيبی‌کسبی و سعيد بيابانكی، با ورودی رايگان برگزار می‌شود. محفل طنز خنديشه نيز با حضور ناصر فيض برپا می‌شود. در حوزه داستان و داستان‌نويسی نيز جلسه‌هایی را در نظر گرفته‌ايم كه انشالله پس از ماه رمضان آغاز به كار خواهند كرد.
 
رئیس فرهنگسرای اندیشه در ادامه افزود: مدرسه سينمايی انديشه نيز يكی ديگر از برنامه‌های فرهنگسرای انديشه است كه با دو محور برنامه‌ای و آموزشی برگزار می‌شود. بخش برنامه‌ای آن شامل دو قسمت است. نخست، پاتوق ثابت «سينما انديشه» كه با اجرای مژده لواسانی برپا می‌شود و ديگر، با نام «سينما نوستالژی» که به پخش فيلم‌های قديمی و نوستالژيک و البته مهم و تأثيرگذار مانند «هامون»، «دزد عروسک‌ها» و... اختصاص دارد. اولين برنامه «سينما نوستالژی» 26 خرداد با نمايش فيلم «دره شاپرک‌ها» برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به جشنواره كاريكاتور غزه كه در سال گذشته برپا شده بود، گفت: امسال جشنواره بين‌المللی كاريكاتور يمن برگزار می‌شود. تاكنون 21 كشور دنيا آثار خود را برای شركت در اين جشنواره ارسال كرده‌اند. آخرين مهلت ارسال آثار نيز چهارشنبه هفته جاری، 20 خرداد است. البته نهادهای ديگری نيز ما را در برپايی اين جشنواره ياری رسانده‌اند. 
 
نوروزی درباره برنامه‌های این فرهنگسرا در ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته فرهنگسرای انديشه برنامه‌ای با عنوان «بر آستان اشک» به مدت 10 شب در روزهای محرم و صفر برگزار كرد كه استقبال زيادی از آن صورت گرفت. معمولا شب شعرها با حضور 30 يا 40 مخاطب برپا می‌شود ولی برنامه «بر آستان اشک» در برخی از شب‌ها با حضور 600 مخاطب برگزار می‌شد! امسال تصميم گرفتيم همين برنامه را برای روزهای عزاداری ماه مبارک رمضان نیز اجرا كنيم. البته در كنار آن نمايش‌های آيينی نيز برگزار خواهيم كرد.
 
وی با اشاره به احتمال افزوده شدن 3 کتابخانه شهرداری تهران به منطقه 7 تشریح کرد: كتابخانه انديشه از بزرگترين كتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری است كه 47 هزار عنوان كتاب در مخزن و 5 هزار عضو ثابت دارد. برنامه‌های متعددی برای این کتابخانه در سال جاری در نظر گرفته‌ایم. برای نمونه برنامه «یک نویسنده، یک کتاب» به زودی اجرایی خواهد شد. یک دلیل تأخیر در اجرای برنامه‌های نقد و بررسی کتاب، وضعیت آشفته نشر کشور است که موجب می‌شود هماهنگی‌های لازم برای برپایی نشست‌ها دیر انجام شود.
مطالب مرتبط
نظر شما