سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۱۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
نشست‌های ادبی در قالب شعرخوانی و داستان‌نویسی در فرهنگسراهای مناطق مختلف پایتخت و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسراهای پایتخت با برگزاری نشست‌های شعرخوانی، نقد و بررسی شعر و داستان‌نویسی تا تاریخ ۲۲ خرداد پذیرای علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای ملل در کانون شعر باران نشست ادبی شعرخوانی و شاهنامه‌خوانی را با حضور استاد جیرودی در تاریخ ۱۸ خرداد، ساعت ۱۶ تا ۱۸ ترتیب داده است.

محمدجواد جزینی نیز مدرس کارگاه داستان‌نویسی است که در تاریخ 18 خرداد در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

در این میان بررسی تاثیر نهج‌البلاغه در ادبیات معاصر موضوع دیگری است که در همین فرهنگسرا و به کارشناسی میلاد عرفان پور درتاریخ 18 خرداد ساعت 18 دایر خواهد بود.

در همین تاریخ و در ساعت 10 جلسات حافظ خوانی و حافظ شناسی به منظور درست خوانی و تلفظ دقیق کلمات و واژه‌های سبک عراقی در غزل حافظ و آشنایی با معنی و شیوه خوانش غزل به کارشناسی کوروس احمدی‌فر در فرهنگسرای ابن‌سینا میزبان علاقه‌مندان است.

یکی دیگر از جلسات فرهنگسرای ابن‌سینا در تاریخ 19 خرداد به تفسیر مثنوی معنوی با تکیه بر آیات و روایات و سخنرانی دکتر علی رافعی در ساعت 17:30 اختصاص دارد.

همچنین این فرهنگسرا چهارشنبه‌های غزل خود را در تاریخ 20 خرداد به خوانش و نقد و بررسی غزل امروز با کارشناسی مهدی فرجی در ساعت 17 برگزار خواهد کرد.

کارگاه شعر سپید عنوان کارگاه دیگری است که همین فرهنگسرا در آن به آموزش تکنیک‌ها و شگردهای زبانی، ساختاری و فرمی شعر سپید در تاریخ 21 خرداد و در ساعت 17 می‌پردازد.

خانه فرهنگ زنجان در تاریخ 18 خرداد ساعت 8 تا 10 در کارگاه حافظ شناسی به بررسی زندگینامه حافظ، حافظ و قرآن، حافظ و عرفان، ترجمه و تفسیر غزلیات حافظ و سخنرانی عذرا تیموری خواهد پرداخت.

از شعر تا غزل عنوان سلسله جلسه‌هایی است که با حضور شاعران جوان کشور در تاریخ 20 خرداد از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌شود.

در فرهنگسرای فردوس نیز استاد قدمعلی سرامی در محفل شعر مثنوی خوانی در تاریخ 18 خرداد ساعت 16 به مثنوی خوانی می‌پردازد.

نشست‌های تخصصی داستان نویسی با حضور ابوالفضل درخشنده  برنامه ادبی دیگری است که فرهنگسرای سرو در تاریخ 16 تا 19 خرداد در ساعت 16 ترتیب داده است.

محمود حبیبی کسبی و سعید بیابانکی در محفل شعر و ترانه در تاریخ 20 خرداد از ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات اندیشه به شعرخوانی خواهند پرداخت.

سلسله جلسه‌های شرح و تفسیر داستان‌های مثنوی با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی با حضور استاد کریم سلگی در کتابخانه گلستان در تاریخ 18 خرداد ساعت 17 برگزار می‌شود.

جلسه‌های داستان‌نویسی، با هم خوانی داستان‌ها، نقد و بررسی عناصر داستان و بررسی داستان شرکت کنندگان، محفل ادبی دیگری است که در تاریخ 19 خرداد ساعت 14 در کتابخانه گلستان پذیرای علاقه‌مندان است.

نشست آموزش داستان‌نویسی با حضور ابوالفضل درخشنده و اعضای کانون زنگ داستان با عنوان عصرانه کتاب در تاریخ 21 خرداد ساعت 16 در فرهنگسرای اخلاق برگزار خواهد شد.

حمیدرضا شکارسری کارشناس دیگری است که در نشست نقد شعر کانون ادبی فرهنگسرای بهمن در تاریخ 20 خرداد ساعت 16 تا 18 برگزار می شود.

سالن اجتماعات فرهنگسرای بهاران نیز با برگزاری نشست ادبی شاهنامه‌خوانی با حضور رسول نجفیان و جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان ادبیات کهن ایرانی در تاریخ 19 خرداد ساعت 15 پذیرای شاهنامه دوستان خواهد بود. 

نظر شما