جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۱۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ شهرداری تهران برنامه‌های مختلف این منطقه در روزهای ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقه‌های عکاسی و کتابخوانی را برای ساکنان تشریح کرد و از راه‌اندازی فرهنگسرای تهرانسر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
سید احمد موسوی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ با اشاره به نبود فرهنگسرایی مناسب همراه با تجهیزات کافی در این منطقه گفت: منطقه ۲۱ تنها منطقه‌ای است که در سطح شهر تهران فاقد فرهنگسرا است که از نظر امکانات رفاهی و آموزشی فضای کافی در اختیار ندارد. تلاش کرده‌ایم با کارگروه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی جلسه‌های متعددی برگزار کنیم و چشم‌اندازی برای منطقه ۲۱ تهیه کنیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییراتی گسترده در سطح منطقه باشیم.
 
وی افزود: به طور کلی ما چندین مکاتبه با مجموعه شهرداری داشتیم و تلاش کردیم نسبت به سال گذشته تعامل مناسب‌تری برقرار کنیم تا با بکارگیری توانمندی‌های دیگر ارگان‌ها، فعالیت‌های بهتری را پیش بگیریم. تلاش ما بر این است که سرانجام امسال فرهنگسرایی مناسب را در منطقه ۲۱ راه‌اندازی کنیم.
 
وی درباره برنامه‌های مشارکتی با مجموعه شهرداری بیان کرد: برای رسیدن به هدف‌های سازمان در تعامل با مجموعه شهرداری سه برنامه مختلف مشارکتی را برگزار کردیم. یکی از برنامه‌های مشارکتی ما برنامه هفته سلامت و برنامه دیگر جشنواره قرآنی نور بود که با مشارکت شهرداری و معاونت اجتماعی به ۹ نفر از برگزیدگان جایزه و لوح تقدیر با امضای شهردار اهدا کردیم. همچنین اجرای یک شب از جشن‌های بزرگ‌ شعبانیه در بوستان نرگس را برعهده گرفتیم.
  
موسوی در راستای برنامه‌هایی که برای ماه رمضان تدارک دیده شده، گفت: برگزاری نشست‌های مختلف برای نحوه تغذیه در ماه رمضان، برنامه بزرگداشت حضرت خدیجه(س) با عنوان «نگاه گذر ماه خدا»، مناجات‌خوانی، «کریم کریمان» که اختصاص به جشن‌های مختلف در ماه رمضان دارد، از جمله برنامه‌های منطقه ۲۱ در این ماه است.

وی با اشاره به برنامه‌ای مخصوص به روزه اولی‌ها بیان کرد: برنامه‌ای با عنوان اولین اقامت برای روزه اولی‌ها توسط خانه فرهنگ وردآورد تهیه شده است. این برنامه با مشارکت مسجد امام حسن عسگری(ع) و با هدف توجه به اهمیت اقامه نماز برگزار خواهد شد. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در ادامه از برگزاری دو مسابقه خبرداد و گفت: مسابقه کتابخوانی اسوه کرامت عنوان مسابقه‌ای است که با توزیع کتاب در سیره اهل بیت در کتابخانه مسجدالنبی برگزار می‌شود. در مراسم عید فطر به ۱۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. همچنین مسابقه عکاسی برای ساکنان منطقه با عنوان «قدر از نگاه من» تدارک دیده شده که شهروندان می‌توانند با دوربین همراه خود برای این مسابقه به عکاسی بپردازند.
 
موسوی در توضیح دیگر برنامه‌های منطقه ۲۱ افزود: قرار است مجموعه محصول فرهنگی در حوزه زیست شهری، خط سفید، آلودگی هوا به صورت کتابچه‌ای تهیه شود؛ با توجه به اینکه در این منطقه دو شرکت ایران خودرو و سایپا واقع شده این بسته فرهنگی را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا آن را به شهروندانی که خودرو تهیه می‌کنند، بدهند.
مطالب مرتبط
نظر شما