جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۸
کد خبر: ۸۱۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
پاپ آپ در اینترنت به پنجره‌های اضافه‌ای گفته می‌شود که روی یک پنجره دیگر باز می‌شوند. البته پاپ‌آپ در فضای کتاب رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. کتاب‌های پاپ‌آپ در واقع کتاب‌های برجسته یا سه بعدی هستند. «تهران دیدنی» نخستین کتاب پاپ آپ ایرانی در حوزه گردشگری است.
«تهران دیدنی» نخستین کتاب سه‌بعدی ایران در حوزه گردشگریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ خیلی هیجان‌انگیز است که کتاب را باز کنید و ساختمان، منظره و شخصیت‌های داستانی مقابل دیدگان شما قد علم کنند، صفحه‌های سه بعدی که بیشتر در کتاب‌های کودکان استفاده می‌شوند، به برکت طراحی‌های خلاقانه و تلفیق هنرهای دستی با صنعت چاپ و عملیات پس از چاپ فراهم می‌آید. البته با توجه به ظرافت و دقت عملیات دستی، این دسته از کتاب‌ها  قیمت بالاتری نسبت به کتاب‌های دیگر دارند. 
 
کتاب «تهران دیدنی» با تکیه بر خلاقیت و استفاده از امکانات جدید، ۱۰ مورد از جاذبه‌های فرهنگی تهران را به شکلی نوین برای مخاطب معرفی می‌کند. در پشت جلد کتاب آمده است «در تهران دیدنی، تهرانی را می‌یابیم که دیدنی‌های بسیاری از گذشته تا حالِ این کلان‌شهر در خود جای داده است. تکنیک به کار رفته در این کتاب، تجربه‌ای جذاب از حضور با واسطه در بناهای قدیمی و مدرن تهران فراهم کرده است و برای کسانی است که شوق گشت و گذار در این بناهای دیدنی را دارند راهنمایی کوتاه و کاربردی پیش نهاده است. تهران دیدنی سوغاتی نفیس برای کسانی است که دوست دارند با تهران بیشتر آشنا شوند.»
 
این کتاب از هر نظر با کتاب‌های دیگر متفاوت است. کتاب دیدنی برخلاف صفحه‌های ضخیمی که دارد به صورت آکاردئونی باز و بسته می‌شود و شاید تنها خصوصیت مشترک آن با اغلب کتاب‌های حوزه گردشگری همین باشد. تهران دیدنی در ۲۰ صفحه پشت و رو، ۱۰ منطقه دیدنی از تهران را بررسی می‌کند. بوستان آب و آتش، بازار سنتی تهران، برج میلاد، برج آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس، موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی ملت، حرم حضرت عبدالعظیم، شمس العماره و تئاتر شهر مناطقی است که به طور کامل در این کتاب معرفی شده‌اند و بنای اصلی آن‌ها به صورت برجسته طراحی و متصل شده‌ است. 
 
تهران دیدنی البته تنها کار معرفی مختصر بنا و تاریخچه را بر عهده ندارد؛ بلکه در قسمت ویژه‌ای در کنار بنا و تاریخچه آن، توضیح‌های کاملی درباره امکانات موجود در این نقطه گردشگری به مخاطب ارائه می‌کند. البته همانطور که از نام کتاب مشهود است، این کتاب بیشتر از آنکه بر مبنای کلمه نوشته شده باشد، تصویر محور است؛ به گونه‌ای که حتی توضیح اضافه و تکمیلی تنها بر اساس نشانه‌گذاری‌ها برای مخاطب عنوان می‌شود.
 
با دیدن کتاب «تهران دیدنی» خواهید دانست که از میان اتوبوس، تاکسی، بی‌آر‌تی، خودروی شخصی و مترو؛ می‌توانید از چه وسیله‌ای برای رسیدن به بنای دیدنی مورد نظر استفاده کنید، وسایل اضافه‌ای که پیشنهاد می‌شود همراه خود ببرید از جمله نوشیدنی، کفش ورزشی مناسب برای پیاده‌روی، عینک آفتابی، کارت شناسایی و دوربین کدام یک در این نقطه گردشگری به درد شما می‌خورد، امکاناتی از جمله مرکز خرید و اینترنت بی‌سیم در محل مورد نظر شما را مشخص می‌کند، ساعتی که شما تنها برای بازدید از بنا صرف می‌کنید را تخمین می‌زند و از همه مهم‌تر با قرار داشتن «نشانه پاسخ سریع» یا همان QR Code محل دقیق بنای مورد نظر را روی نقشه گوگل به شما نشان می‌دهد.
 
تهران دیدنی فروردین ماه ۱۳۹۴ توسط نشر شهر با نوشته‌هایی از علی شاکر، تصویرگری مهدیه فرهادکیایی و با کمک سیدمیثم عامری آماده شد و می‌توانید این کتاب دیدنی را با قیمت ۲۰ هزار تومان تهیه کنید.
برچسب ها: نشر شهر
نظر شما