سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۱۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
نشست‌های مختلف ادبی در قالب شعرخوانی و داستان‌نویسی در فرهنگسراهای پایتخت و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست‌های ادبی، شعرخوانی و نقد و بررسی شعر، همچنین نشست‌های تخصصی داستان‌نویسی تا تاریخ ۲۹ خرداد پذیرای علاقه‌مندان است.
 
بررسی غزلیات حافظ با حضور جعفری و سخنرانی دکتر هسته‌ای در 24 خرداد ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

 استاد جیرودی در نشست ادبی و شعر خوانی و شاهنامه‌خوانی کانون باران شعر در تاریخ 25 خرداد ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای ملل پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

از برنامه‌های دیگر فرهنگسرای ملل نشست ادبی و شعرخوانی کانون مفاخر ایران زمین است. این برنامه در تاریخ 26 خرداد ساعت 16 تا 18 با حضور خانم احمدی برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ابن سینا دوره‌های مقدماتی و پیشرفته کارگاه داستان‌نویسی را با حضور محمد‌جواد جزینی در تاریخ 25 خرداد برگزار می‌کند.

این فرهنگسرا بررسی تاثیر نهج‌البلاغه در ادبیات معاصر را با کارشناسی میلاد عرفان‌پور در تاریخ 25 خرداد ساعت 18 برگزار می‌کند.

در همین تاریخ برنامه حافظ خوانی و حافظ شناسی به منظور درست خوانی و تلفظ دقیق کلمات و واژه‌های سبک عراقی در غزل حافظ و آشنایی با معانی و شیوه خوانش غزل به کارشناسی کوروس احمدی‌فر ساعت 10 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

کانون تفسیر مثنوی معنوی با تمرکز بر آیات و روایات و سخنرانی دکتر علی رافعی در 26 خرداد، چهارشنبه‌های غزل به منظور خوانش و نقد و بررسی غزل امروز به کارشناسی مهدی فرجی در تاریخ 27 خرداد و کارگاه شعر سپید با هدف آموزش تکنیک‌ها و شگردهای زبانی، ساختاری و فرمی شعر سپید و کارشناسی ضیاءالدین خالقی در تاریخ 28 خرداد در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.
 
فرهنگسرای فردوس در منطقه 5 نیز آموزش ترانه سرایی را با حضور بهروز یاسمی در تاریخ 24 خرداد و ساعت 17، همچنین مثنوی خوانی استاد قدمعلی سرامی را در تاریخ 25 خرداد ساعت 16 برگزار خواهد کرد.
 
ابوالفضل درخشنده مدرس نشست‌های تخصصی داستان نویسی در تاریخ 23 تا 26 خرداد ساعت 16 در فرهنگسرای سرو، خواهد بود.

سالن اجتماعات اندیشه در منطقه 7 محفل طنز خندیشه را با حضور ناصر فیض در تاریخ 25 خرداد ساعت 17 برگزار می کند. همچنین محفل شعر و ترانه اندیشه با حضور محمود حبیبی‌کسبی و سعید بیابانکی در تاریخ 27 خرداد ساعت 17 تا 19 میزبان علاقه‌مندان است.

سلسله جلسات شرح و تفسیر داستان‌های مثنوی با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی با حضور استاد کریم سلگی در تاریخ 25 خرداد ساعت 17 در کتابخانه گلستان دایر خواهد بود.

 نشست‌های آموزش داستان نویسی و نقد با حضور ابوالفضل درخشنده و اعضای کانون زنگ داستان در تاریخ 28 خرداد و ساعت 16 در فرهنگسرای اخلاق دایر خواهد بود.

حمیدرضا شکارسری در تاریخ 27 خرداد ساعت 16 تا 18 به برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی نقد شعر نشست کانون ادبی در فرهنگسرای بهمن می‌پردازد.

سالن اجتماعات فرهنگسرای بهاران نیز در نشست ادبی شاهنامه‌خوانی با حضور استاد رسول نجفیان و جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان ادبیات کهن ایرانی در تاریخ 26 خرداد ساعت 15 میزبان شهروندان است.

برنامه یک کتاب یک نویسنده از سلسله برنامه‌های کتابخانه دکتر حسابی در تاریخ 24 خرداد در ساعت 16 به معرفی و نقد کتاب «نام دیگرش باد است سینیو» اثر منصور علیمرادی با حضور نویسنده کتاب و تعدادی از منتقدین و نویسندگان می‌پردازد.

نظر شما