پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۱۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
اولین فیلم از برنامه سینما نوستالژی در فرهنگسرای اندیشه اکران می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مجموعه قصد دارد فیلم‌های خاطره‌انگیزه سه دهه 60، 70 و 80 را دوباره با حضور عوامل آن فیلم و با دستگاه آپارات به نمایش گذاشته، سپس به نقد و بررسی آن بپردازد.

در اولین اکران فیلم سینمایی «دره شاپرک‌ها» به کارگردانی و نویسندگی «فریال بهزاد» روز یکشنبه 24 خرداد ماه ساعت 17 با حضور عوامل و بازیگران فیلم در سینما نوستالژی اندیشه اکران و بررسی می شود.

فیلم سینمایی دره شاپرکها به کارگردانی فریال بهزاد و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی در سال 1370 ساخته و اکران شده است.

داستان فیلم از این قرار است که اخترشناس کهن سالی پس از تشخیص دادن تاریخ کسوف سه نوه‌اش به نام‌های رشید، جمشید و خورشید را به سرزمین عسلی می‌فرستد تا طلسم غول سنگی را که آسایش اهالی را سلب کرده است، بشکنند. کوچک ترین برادر به نام خورشید شجاعانه با کوه غول سنگی به مبارزه بر می‌خیزد و به کمک دختر عمویش ترمه و کودکان پر نشاط سرزمین عسلی و راهنمایی‌های خردمندانه پدربزرگش، امنیت و شادی را به سرزمین اجداد خود باز می گرداند.

در این فیلم پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، پیام آزادی، شاهد احمدلو، حمیدرضا مرادی، سعید شیخ زاده، سمیرا شیرگیر، فرزانه نشاط خواه و حمید پیشقدم ایفای نقش کرده اند.

علاقه مندان برای تماشای این فیلم می توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.
نظر شما