شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۱
کد خبر: ۸۱۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های شاخص ماه مبارک رمضان را در اراضی عباس‌آباد، برج میلاد، باغ‌موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس، حرم امام(ره) و بوستان‌های جوانمردان، ولایت و یاس با تمرکز بر بحث قرآن برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری با حضور دکتر محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونان و مدیران مراکز این سازمان برگزار شد.
 
محمود صلاحی در این جلسه با تاکید بر استفاده از جلوه‌های هنر در فرهنگسازی گفت: احیای فرهنگ دینی، ملی و بومی از وظایف فرهنگسراهاست و کار فرهنگسرا بر همین پایه شکل گرفته است تا در مقیاس محله‌، منطقه و شهر موضوع فرهنگ‌سازی را دنبال کند. 
 
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از طریق برنامه‌ها الگویی برای همه شهرهای ایران است و با توجه به گسترش ارتباطات می‌تواند در خارج از مرز‌ها نیز بازتاب داشته باشد و مفاهیم را منتقل کند.
 
صلاحی با تاکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان در امر فرهنگ‌سازی گفت: ماه رمضان اوج بروز همه برنامه‌های فرهنگی است و در این ماه تلاش ویژه‌ای برای جذب مخاطب و حضور حداکثری شهروندان باید انجام شود تا بتوان اثربخشی کارهای فرهنگی را که بسیار پیچیده و سخت است در سطح گسترده ارزیابی کرد.
 
وی با بیان اینکه قرآن محور برنامه‌های فرهنگی در این ماه است، افزود: رمضان ماه شادی مرتبط با فریضه‌های مهم دینی است و به همین دلیل می‌توان کار فرهنگ‌سازی در امور عبادت، رسیدگی به محرومان و مستضعفان، افطاری ساده، همدل و همراه شدن و یاد خدا بودن و روی آوردن به قرآن را به عنوان مهمترین موضوع‌ها در برنامه‌های فرهنگی دنبال کرد. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند دقیق‌ترین برنامه‌ریزی و هماهنگی است، افزود: مراکز سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان باید با هماهنگی با شهرداران مناطق و معاونت اجتماعی شهرداری و دعوت از هنرمندان و شخصیت‌های نامدار منطقه در اجرای برنامه‌های شاخص و فاخر و بهره‌بردن از رسانه‌ها در انتقال مفاهیم کوشا باشند.
 
بر اساس این گزارش سازمان فرهنگی هنری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت شاخص و فراگیر اراضی عباس‌آباد، برج میلاد، باغ‌موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس، حرم امام(ره) و بوستان‌های جوانمردان، ولایت و یاس و با تمرکز بر بحث قرآن برگزار می‌کند.
 
در این جلسه مدیران فرهنگی هنری سازمان نیز با اعلام برنامه‌های تفکیکی هر منطقه در ماه مبارک رمضان ظرفیت‌ها و چگونگی انجام کار را در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری و بوستان‌های شهر تهران مطرح کردند و بر هم‌افزایی دست‌آوردهای برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی تاکید کردند.
نظر شما