پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۱۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
حجت الاسلام میثم امرودی عنوان کرد:
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، گفت: شهرداری در حال تقسیم و تسهیل فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری تهران است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام میثم امرودی در پاسخ به پرسشی در خصوص جداسازی مسئولیت‌های هنری، فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران، گفت: بحث جداسازی مسئولیت‌ها مطرح نیست، بلکه موضوع تقسیم و تسهیل کار است. تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری تهران یکپارچه است اما ساختارهایی دارد که ماموریت های این اداره کل ها در حال بازتعریف است، به طور مثال موضوعاتی که هنر محض است قرار است به سازمان فرهنگی هنری واگذار شود و موضوعاتی که هنر برای مردم است، شهرداری تهران نیز به آن ورود پیدا خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: مانند ریاضی محض و ریاضی کاربردی، در حوزه هنر و فرهنگ هر موضوعی که هنر محض باشد زیر مجموعه سازمان فرهنگی و هنری قرار می گیرد اما هنر و فرهنگ برای کارهای عمومی، معاونت اجتماعی نیز به آن ورود پیدا می کند. هنر برای خواص و نخبگان در مسئولیت سازمان و هنر برای عموم، ما نیز در کنار سازمان ماموریت هایی را انجام می دهیم.
 
امرودی با اشاره به واگذاری بیش از ۶۰۰ کتابخانه از معاونت اجتماعی به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، گفت: در حال حاضر معاونت اجتماعی ۳۰۰ کتابخانه و ۳۵۴ خانه کتاب دارد. همچنین سازمان فرهنگی هنری نیز ۸۰ کتابخانه دارد که مسئولیت تمامی کتابخانه های شهرداری به سازمان واگذار می شود که این تصمیم در حال برنامه ریزی برای اجرایی شدن است زیرا مراحل انتقال نیروی انسانی و ساختاری مطرح است و کمی زمانبر است.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: در گام بعدی خانه موزه ها مانند خانه انتظامی به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منتقل می شود و برای باقی مسئولیت ها همچنان در حال مذاکره هستیم.
نظر شما