چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۸
کد خبر: ۸۱۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
برنامه آخر هفته فرهنگسراهای پایتخت اعلام شد
فرهنگسراهای ملل، ابن‌سینا، ارسباران، اشراق، فردوس، رازی، فناوری‌اطلاعات، اخلاق و تهران پنج‌شنبه و جمعه با برنامه‌های ویژه‌ای میزبان شهروندان خواهند بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فرهنگسراهای پایتخت در آخر هفته برنامه‌های ویژه‌ای از جمله اجرای نمایش کودک، نشست‌های تخصصی شعر و ترانه و نقد کتاب را برای خانواده‌ها تدارک دیده‌اند.
 
فرهنگسرای ملل در منطقه ۱، دنیای بازی‌ها را برای آخر هفته خانواده‌ها در نظر گرفته است. این ویژه‌برنامه شامل انجام بازی‌های محلی، سنتی و مدرن است که پنجشنبه ۲۸ خرداد، ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.
 
آخر هفته در فرهنگسرای ابن‌سینا حال و هوای متفاوتی دارد. نمایش شاد و موزیکال «مبارک کجاست؟» کاری از محمد تیموری ساعت ۱۶ پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ خرداد، روی صحنه می‌رود. این نمایش کودکانه، اثر منتخب سومین دوره جشنواره تئاتر شهر در بخش کودک و نوجوان بود، در این فرهنگسرا نمایش کودکانه دیگری به نام «سفید برفی و هفت کوتوله» به کارگردانی حمیدرضا مرادی ساعت ۱۸ برای مخاطبان به اجرا در خواهد آمد.
 
برگزاری بازارچه خیریه هم یکی دیگر از برنامه‌های آخر هفته فرهنگسرای ابن‌سینا است. این بازارچه امکان خرید صنایع دستی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند و شامل غرفه‌های ویژه زنان سرپرست خانوار است.
 
خانه ترانه ویژه‌برنامه آخر هفته فرهنگسرای ارسباران است. این نشست تخصصی ویژه ترانه‌گویان و دوست‌داران ترانه است و مدیریت آن را دکتر افشین یدالهی یکی از محبوب‌ترین ترانه‌سرایان معاصر ایران بر عهده دارد. این برنامه ۲۸ خرداد ساعت ۱۴ تا ۱۷ در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
  
فرهنگسرای اشراق، آخر هفته‌ای پرستاره دارد. این فرهنگسرا برنامه پنجشنبه‌ها را به کانون نجوم خود اختصاص داده و در این روز به برگزاری کلاس‌های نجومی، پخش فیلم‌هایی با موضوع نجوم و چگونگی رصد ستارگان و  غرفه‌های نجومی شامل عکس، پوستر و مجلات نجومی است، مردم را با این علم زیبا آشنا می‌کند و امکان رصد ستارگان را با استفاده از تلسکوپ‌هایی برای مخاطبان ممکن کرده است. پنجشنبه ۲۸ خرداد ساعت ۱۵ تا ۱۷ می‌توانید میهمان فرهنگسرای اشراق و تور ستاره‌گردی‌اش باشید.

نمایش شاد و موزیکال «زردک و خانوم کوچیک» ویژه برنامه فرهنگسرای فردوس در منطقه ۵ است. این نمایش را می‌توانید پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ در سالن نمایش این فرهنگسرا تماشا کنید.
 
نمایش تر و خشک با هم نسوزند هم برنامه آخر هفته فرهنگسرای رازی است. این نمایش با مضمون بهداشت فردی و اجتماعی تولید شده و هدف آن کاهش تولید و تفکیک زباله در محلات منطقه است. این نمایش ساعت ۱۸ پنجشنبه در فرهنگسرای رازی روی صحنه می‌رود.
 
کانون ادب فارسی فرهنگسرای فناوری اطلاعات هم، میزبان کارگاه آموزش گفتن و خواندن شعر است. این کارگاه آموزشی ویژه اعضای کانون ادبی پارسی است و ساعت ۱۵ تا ۱۸ در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد.
 
فرهنگسرای اخلاق عصر پنجشنبه مخاطبانش را به عصرانه کتاب دعوت می‌کند؛ این برنامه که در واقع سلسله نشست‌های آموزش داستان‌نویسی و نقد داستان است زیر نظر ابوالفضل درخشنده برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانند ساعت ۱۶ به فرهنگسرای اخلاق مراجعه کنند.
  
فرهنگسرای تهران پنجشنبه نشست ادبی طنز فاخر پارسی اجرا می‌کند. «جوش شیرین» عنوان این شب شعر است که ۲۸ خرداد ساعت ۱۷ تا ۲۰ در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

نظر شما