جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۱
کد خبر: ۸۱۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
نمایش «باراکا» در فرهنگسرای ملل
مستند سینمایی «باراکا» یا «برکت» به کارگردانی ران فریک که از پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ است، چهارشنبه 31 تیر در فرهنگسرای ملل به نمایش درمی‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «باراکا» محصول ١٩٩٢ آمریکاست و بر اساس فیلمنامه کنستانتین نیکولاس ساخته شده است. فیلم گفتار متن ندارد و تنها صدای فلوتی مرموز در پس صداهای طبیعی لحظه به لحظه بیننده را به عمق ناشناخته مضمون و تصاویر خود می‌برد.

سازندگان «باراکا» برای ثبت تصاویر در مدت 14 ماه به بیش از 150 نقطه در 24 کشور سراسر جهان رفته‌اند. از ایران هم مسجد امام تهران، حرم مطهر امام هشتم در مشهد، اصفهان، حرم شاهچراغ در شیراز و بنای تخت جمشید در بخش‌هایی از فیلم به تصویر کشیده شده است.

این مستند در پی یافتن چیزی است که در گذشته انسان‌ها رخ داده و در آن مناسک دینی و سنتی از فرهنگ‌های گوناگون نشان داده می‌شود. «باراکا» در سفری دور و دراز از شرق تا غرب و از دورافتاده‌ترین و ناشناخته‌ترین سرزمین‌ها تا صنعتی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورها به دنبال کشف رازی نهفته در ملل و اقوام بشر در این پهنه خاکی است.

مصر، تانزانیا و کنیا در آفریقا، چند ایالت در آمریکا، آرژانتین، برزیل و اکوادور در آمریکای جنوبی، چین، هند، ژاپن، نپال، عربستان و... در آسیا، لهستان، فرانسه، ترکیه و واتیکان در اروپا و استرالیا در اقیانوسیه کشورهایی هستند که علاوه بر ایران مقابل دوربین سازندگان این مستند 96 دقیقه‌ای رفته‌اند.

مستند سینمایی «باراکا» چهارشنبه 31 تیر از ساعت 16 در فرهنگسرای ملل به نمایش درمی‌آید و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل مراجعه کنند.
نظر شما