پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۸۱۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
ویژه برنامه های فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در ماه مبارک رمضان اعلام شد
به مناسبت ماه مبارک رمضان مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تهران با برنامه های «میهمانی خدا» و «نجوای آسمانی» میزبان روزه داران خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ به مناسبت ماه مبارک رمضان، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تهران نمایشگاه خوشنویسی مولای عدالت، ضیافت میهمانی خدا ویژه ایتام و کودکان بی سرپرست و ویژه برنامه های قرآنی ماه مهربانی، نجوای آسمانی، زمزمه های ملکوتی، همایش ترجمان خوبی ها را برگزار می کند.

نجوای آسمانی عنوان برنامه ای است که در قالب مراسم جزء خوانی و روخوانی قرآن کریم به مدت یک ماه از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می شود.

این برنامه با حضور مفسر و مدرس قرآن کریم «صغری هدایت» همراه با تفسیر قرآن و تبیین احکام، در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۱.۳۰ تا ۱۲.۳۰ در نمازخانه فرهنگسرای خاتم پذیرای بانوان روزه‌دار است. همچنین این برنامه از ساعت ۱۰.۳۰ تا ۱۲ در مرکز رشد کودک و مادر با حضور منیره عبادی مدرس و مربی قرآن و از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در خانه فرهنگ امام علی(ع) با حضور جمیله انصاری مبلغ حوزه علمیه و کارشناس تفسیر موضوعی قرآن کریم میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین فرهنگسرای خاتم به منظور ایجاد علاقه به تلاوت و حفظ قرآن در بین نوجوانان در ماه مبارک رمضان مسابقه بزرگ حفظ سوره نباء را با عنوان زمزمه های ملکوتی را برگزار می کند. این برنامه با هدف حفظ و فراهم ساختن بستری مناسب برای تفکر و تعمق در مفاهیم قرآن مجید تا روز شنبه ۲۰ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور نوجوانان برگزار می شود.

اختتامیه مسابقه نیز با حضور یکی از پیشکسوتان و مربیان قرآنی منطقه در قالب تجلیل از برندگان مسابقه روز چهارشنبه ۲۴تیر مصادف با ۲۸ رمضان در یکی از مساجد منطقه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه «ترجمان خوبی ها» نیز به مناسبت فرارسیدن ایام وفات حضرت خدیجه(س) در فرهنگسرای خاتم برگزار می شود. در این مراسم استاد پرویزی برنامه قرائت مجلسی قرآن کریم خواهد داشت و حجت الاسلام و المسلمین استاد درانی پژوهشگر علوم دینی و تاریخ اسلام در باره مناقب و ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) سخنرانی خواهد کرد. اجرای موسیقی آئینی، برگزاری نماز جماعت و برپایی ضیافت افطار برای خانواده‌های شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم است.

ویژه برنامه ترجمان خوبی‌ها ر روز شنبه 6 تیرماه همزمان با وفات حضرت خدیجه(س) از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم واقع در بوستان لواسانی منطقه ۱۸ برگزار می شود.

نمایشگاه خوشنویسی مولای عدالت با ۳۰ اثر از هنرمندان و خوشنویسان انجمن ادبی خوشنویسان در نگار گذر دائمی خاتم برپا خواهد بود. این نمایشگاه در راستای ترغیب شهروندان به آموزش خوشنویسی و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در قالب هنر خوشنویسی با موضوع و محوریت شهادت حضرت علی و ماه مبارک رمضان از تا ۲۵ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارگذر دائمی خاتم در خانه فرهنگ امام علی (ع)برگزار می شود.

ضیافت شاپرک ها هم برنامه ویژه ایتام و کودکان بی سرپرست است که به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی و روز اکرام با مشارکت کمیته امداد منطقه ۱۸ برگزار خواهد شد. در این برنامه که روز شنبه دهم تیر ماه مصادف با پانزده رمضان ساعت ۱۹.۳۰ در فرهنگسرای خاتم اجرا می شود علاوه بر سفره افطاری ،هم چنین شامل مدیحه سرایی ، تواشیح و مسابقات فرهنگی و سرود توسط کودکان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای حضور در ویژه برنامه های فرهنگی و قرآنی ماه مبارک رمضان منطقه ۱۸ می توانند به فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولی‌عصر، خیابان حیدری جنوبی، خ شهید پژاند، بوستان لواسانی؛ خانه فرهنگ امام علی و نگارگذر خاتم به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب مجتمع شهید مختار سلیمانی و مرکز رشد کودک و مادر به نشانی بلوار معلم، ابتدای شهرک امام خمینی مراجعه کنند.

برچسب ها: فرهنگسرای خاتم
نظر شما