جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۱۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
برنامه‌های فرهنگسرای امید در ماه مبارک رمضان اعلام شد
زهرا اشرفی رئیس فرهنگسرای امید از اجرای طرح طرح «سفره خانواده» و میزبانی بیش از 200 پدربزرگ و مادربزرگ در بوستان خیام خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ زهرا اشرفی مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید، به تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان این منطقه پرداخت.

‌اشرفی از اجرای نشست چراغ هدایت ویژه خانم های مُبلّغ منطقه خبر داد و گفت: این برنامه با حضور استاد رجبی دوانی از آولین روزهای ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای امید آغاز به کار کرده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تمرکز برنامه‌های این فرهنگسرا روی نوجوانان اضافه کرد: اردوی زیارتی روایت عاشقان، مراسم افطاری بر سر مزار شهدای گمنام است که با روایتگری جانبازان دفاع مقدس و حضور خانواده شهدا ویژه نوجوانان برگزار می شود. سال گذشته در منطقه 13 مسابقه و ویژه برنامه‌ای داشتیم که مختص دختران نوجوان فعال در مساجد بود و امسال با اضافه شدن پسران به این جمع، مساجد منطقه میزبان آسمانی‌ها و پدرانشان نیز خواهد بود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 با معرفی «بوستان خیام» به عنوان قطب اصلی اجرای برنامه‌ها تاکید کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان مسابقات متنوع قرآنی و توزیع افطاری ساده را در بوستان خیام پی گرفته‌ایم. ویژه برنامه دیگری که در این بوستان در حال برگزاری است، ویژه برنامه «سفره خانواده» است. همچنین همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) بسته های فرهنگی «نان و نمک» درب منزل ساکنان منطقه توزیع می شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر تاکید بر فرهنگ توزیع افطاری و اهمیت صدقه نان، گرامیداشت آن مورد توجه قرار می گیرد و تلاش می شود به منظور مهربانی با طبیعت و تغذیه سالم، کیسه های پارچه ای هنگام خرید نان، جایگزین کیسه های نایلونی شود.

رئیس فرهنگسرای امید در پایان گفت: علاوه بر این برنامه ها  اجرای آیتم های هنری در برنامه فصل نیایش در پارک پیروزی را داریم که با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه سیزده از ساعت 22 تا 24 برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای استفاده از این برنامه ها می توانند به میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید مراجعه کنند.
برچسب ها: فرهنگسرای امید
نظر شما