پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۸۱۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
همزمان با ماه مبارک رمضان اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع در دو بخش صحنه‌ای و غرفه‌ای در بوستان‌ها و فضاهای باز فرهنگسراهای شهر تهران با استقبال شهروندان روبه‌رو شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مناطق پایتخت در بوستان‌های بزرگ تهران و فضای باز فرهنگسراها با استقبال ویژه شهروندان روزه‌دار روبه‌رو شد. 
 
تا نیایش و ماه نور در بوستان‌های قیطریه و نهج‌البلاغه 
 
فرهنگسرای ملل، ویژه‌برنامه «تا نیایش» را در منطقه یک تهران و «بوستان قیطریه» واقع در بزرگراه آیت‌الله صدر، بلوار قیطریه برگزار می‌کند. این ویژه‌برنامه هر شب پس از اذان مغرب و عشاء با حضور هنرمندان صداوسیما و اجرای برنامه‌های متعدد نقالی، گفت‌وگوی مذهبی، جشن آشتی‌کنان و... برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ابن‌سینا نیز ویژه‌برنامه‌ای با نام «ماه نور» را برای روزه‌داران تدارک دیده که در «بوستان نهج‌البلاغه» در بزرگراه همت بعد از بزرگراه یادگار برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه شامل اجرای موسیقی سنتی و اقوام ایرانی، بخش «با من به طهران بیا» شامل برنامه‌ای برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم مردم تهران قدیم در ماه رمضان، شعرخوانی و نمایش آیینی، نمایش کودک و دیدار با شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مهمان محله است.

جشن بزرگ ولادت امام حسن(ع) در بوستان جوانمردان

پنجشنبه ۱۱ تیرماه همزمان با میلاد امام حسن(ع) فرهنگسرای فردوس جشن بزرگی تدارک دیده است که در «بوستان جوان‌مردان» واقع در منطقه ۲۲ با حضور جمع بزرگی از دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد.

ماه همدلی در منطقه‌های ۷ و ۱۷ 

«ماه همدلی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. این برنامه با اجرای احمد اکبرنژاد مجری صداوسیما برگزار می‌شود و گروه‌های هنری مختلفی در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت. اجرای نمایش، موسیقی و برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های این برنامه است. «ماه همدلی» در ماه مبارک رمضان، هر شب از ساعت ۲۲ در بوستان اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان مقابل وزارت ارتباطات و اطلاعات برگزار می‌شود.

فرهنگسرای بهاران نیز ویژه‌برنامه «ماه همدلی» را در بوستان بهاران برگزار می‌کند. این ویژه‌برنامه شامل سخنرانی مذهبی، تواشیح، ایستگاه‌های هنری، مسابقات فرهنگی، رادیو رمضان و … است. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند شب‌های ماه مبارک رمضان، بعد از اذان مغرب و عشاء به نشانی بزرگراه سعیدی، خیابان عسگری، خیابان فرد محمدی بوستان بهاران مراجعه کنند.

فرهنگسرای خاتم میزبان مهیمانان خدا

فرهنگسرای خاتم برای شهروندان منطقه ۱۸ تهران برنامه «میهمانی خدا» را تدارک دیده است. این ویژه‌برنامه که شامل سخنرانی مذهبی، تواشیح، ایستگاه‌های هنری، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه آثار هنری است تا پایان ماه مبارک رمضان هرشب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در «بوستان قائم» به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان حیدری شمالی، جنب مجتمع قضایی یافت آباد پذیرای عموم شهروندان روزه‌دار است

ماه ۲۰، شوق ضیافت و سفره خانواده ویژه برنامه‌های سه منطقه پایتخت

جشن بزرگ «شوق ضیافت» به همت فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود و هر شب با برنامه‌هایی نظیر سخنرانی مذهبی، تواشیح، نقالی، ورزش باستانی، ایستگاه‌های هنری، مسابقات فرهنگی، ابتهال ‌خوانی و … همراه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۴ به خیابان قزوين، دوراهی قپان «بوستان تهرانی» مراجعه کنند.

فرهنگسرای امید نیز ویژه‌برنامه «سفره خانواده» را در بوستان خیام برگزار خواهد کرد. این بوستان که در خیابان دماوند، خیابان اقبال لاهوری قرار دارد در شب‌های ماه مبارک رمضان با اجرای طرح افطاری ساده، میزبان بیش از ۲۰۰ پدربزرگ و مادربزرگ منطقه ۱۳ خواهد بود.

«ماه ۲۰» عنوان ويژه‌برنامه فرهنگسرای ولا است که در بوستان ولیعصر(عج) واقع در شهرری، میدان نماز برگزار می‌شود. این برنامه هر شب با اجرای علیرضا پناهی مجری صداوسیما و با تلاش مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۰ هر شب از ساعت ۲۱  تا ۲۴ میزبان شهروندان روزه‌دار است.

جشن بزرگ فصل نیایش در چهار منطقه تهران

«فصل نیایش» عنوان برنامه‌ای است که خانه فرهنگ تهرانسر در شب‌های ماه مبارک رمضان برای مخاطبان خود برگزار می‌کند. این ویژه برنامه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ میزبان شهروندان است و شامل بخش‌های چون تلاوت مجلسی قرآن مجید، اجرای گروه تواشیح و گروه‌های هنری، معرفی چهره‌های فرهیخته فرهنگی هنری و ورزشی و مسابقه حضوری است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی بلوار اصلی تهرانسر، جنب میدان کمال‌الملک، بوستان نرگس مراجعه کنند.

منطقه ۲۲ تهران و فرهنگسرای تهران  هم «فصل نیایش» را شب‌های ماه مبارک رمضان برای شهروندان تدارک دیده است. این برنامه به  مدت ۲۰ شب پس از اقامه نماز جماعت، در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود و از بخش‌های متنوعی چون اجرای سرود، سخنرانی کارشناسان، اجرای زنده تواشیح، اجرای نمایش‌های آیینی، برگزاری مسابقه حضوری و اهدای جوایز به برگزیدگان تشکیل شده است. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه‌ می‌توانند به بزرگراه همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس، ضلع غربی مراجعه کنند.

فرهنگسرای رویش نیز ویژه برنامه «فصل نیایش» را به مدت 25 شب از دوم تا 26 تیرماه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، دینی، نمایشگاهی، سخنرانی و... در بوستان المهدی(عج) برگزار می شود.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ نیز «فصل نیایش» را از یکم تا ۲۵ تیرماه، در بوستان فدک برگزار می‌کند. این برنامه شامل برپايی نماز جماعت و برگزاری پذیرایی افطاری ساده از محل نذورات شهروندان است. علاقه‌مندان برای شرکت در اين ویژه‌برنامه می‌توانند به بوستان فدک واقع در نارمک، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه کنند.

اجرای ویژه برنامه‌ها در فضای باز فرهنگسراها

«شب‌های همنشینی» نام ویژه‌برنامه فرهنگسرای رسانه است که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی به مدت ۱۰ شب در محوطه باز این فرهنگسرا اجرا می‎شود. این برنامه شامل شعرخوانی طنز، سخنرانی مذهبی، اجرای استندآپ کمدی توسط حسین کلهر، نمایشنامه‌خوانی، اجرای موسیقی و برنامه‌هایی ویژه کودک و نوجوان است. «ماه همدلی» از سوم تا دوازدهم تیرماه، هر شب ساعت ۲۱ در محوطه باز فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

«ماه همدلی» عنوان ویژه برنامه منطقه ۴ تهران است. این ویژه برنامه از ۳۰ خرداد به مدت ۱۵ شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در فضای باز فرهنگسرای اشراق با اجرای برنامه‌‏های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی برگزار می‌‏شود. «ماه همدلی» شامل بخش‌هایی چون تواشیح، موسیقی سنتی، شعرخوانی آیینی، نمایش و سخنرانی مذهبی، پرسمان دینی، محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب است. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی فلکه دوم تهران‌پارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند.

«ماه خدا، ماه همدلی» عنوان ویژه‌برنامه فرهنگسرای خاوران در ماه مبارک رمضان است. این ویژه‌برنامه از روز ششم رمضان تا پایان این ماه مبارک هر شب ساعت ۲۲ در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. «ماه خدا، ماه همدلی» با حضور هنرمندان و ورزشکاران کشور برگزار می‌شود و در روزهای سوگواری و شب‌های قدر به اجرای تئاترهای مذهبی اختصاص می‌یابد. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

فرهنگسرای سرو در ماه مبارک رمضان، بازارچه خیریه‌ای را در محوطه باز این فرهنگسرا برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این بازارچه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنرهای خانگی و کارآفرینی است. در این بازارچه بیش از ۳۰ غرفه‌ قرآنی، فرهنگی، هنری، صنایع دستی و سنتی، اقوام، سلامت، زنان سرپرست خانوار، کودکان، کارآفرینی و ... پذیرایی شهروندان تهرانی است. علاقه‌مندان برای بازدید از این بازارچه می‌توانند تا ۱۵ تیرماه، همه روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ به فرهنگسرای سرو واقع درخیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند.

شبکه ۵ تهران، میهمان فرهنگسرای بهمن

فرهنگسرای بهمن در ماه مبارک رمضان برگزار کننده ویژه برنامه «جشن رمضان» است. این برنامه که هرشب در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی برگزار می‌شود میزبان چهره‌های مختلف مذهبی، ورزشی، موسیقی، سیاسی و همچنین هنرمندان و بازیگران است و در بخش جانبی آن بیش از ۳۰۰ غرفه فرهنگی و اجتماعی در سطح فرهنگسرا قرار دارد. این ویژه‌برنامه با اجرای کاظم احمدزاده به صورت زنده از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود و بعد از اذان مغرب و عشا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. برای شرکت در این برنامه می‌توانید به ضلع جنوبی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنید

کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور برجسته‌ترین قاریان کشور

فرهنگسرای شهر در منطقه ۱۲ با مشارکت حسینیه هدایت هر روز میزبان قاریان برجسته‌ای چون استاد پوراحمدی، ابوالقاسمی، احمدی وفا، طوسی است. سخنرانی مذهبی، تواشیح، مدیحه‌سرایی، هم‌خوانی، مسابقه قرآن ویژه قاریان نوجوان از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است. در پایان هر روز هم، علاوه بر توزیع افطاری ساده در میان میهمانان، نماز جماعت مغرب و عشا نیز در محل حسینیه اقامه خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این ویژه برنامه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۸ به حسینیه هدایت واقع در در میدان قیام، کوچه رقیب‌دوست، کوی باغ مراجعه کنند.

نظر شما