پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۹
کد خبر: ۸۱۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
شب ششم «ماه ۲۰» و «همدلی با همسایه»
ششمین شب از ویژه برنامه «ماه 20» با موضوع «همدلی با همسایه» و «همسایه‌ای از جنس نور» برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یاد و خاطره شهید مدافع حرم کربلایی علی امرایی، همراه؛ دوست صمیمی و همسایه فرهنگ‏سرا در شب ششم از ویژه برنامه «ماه ۲۰» میزبان شهروندان روزه‌دار شد. شهید کربلایی علی امرائی، شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) صبح دیروز در حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
 
این برنامه در راستای پاسداشت رشادت و دلاورمردی این بزرگ مرد و یار و همسایه عزیزمان در شب ششم ماه رمضان و با رویکرد «همدلی با همسایه» با  تلاوت سوره مبارک بقره توسط قاری برنامه علی کاظمی به همراه ترجمه آیات، سرآغاز برنامه «ماه 20» شد.
  
در ابتدای برنامه مجری علیرضا پناهی داستانی از شهدا با اشاره به شهادت رسیدن علی امرایی برای حضار تعریف کرد و سپس با حضور حجت الاسلام صنیعی کارشناس مذهبی برنامه به تشریح موضوع پرداخت.
 
از آنجایی که شهید والامقام همسایه و همراه همیشگی فرهنگ‏سرای ولا بودند، فضای برنامه عطر آگین به یاد شهید و بررسی ویژگی‌های شهدا و مقامشان در محضر خداوند متعال اختصاص یافت.
صنیعی یادآور شدند: فرهنگ‏سرای ولاء ولایت مدار است و حق همسایگی را ادا کرده است و یکی از وظایف همسایه این است که همراه و همدرد همسایه باشد و فرهنگ سرای ولاء این حق را رعایت کرده است.
کارشناس مذهبی ادامه داد: کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌گیرند و در بین ما هستند.
حجت الاسلام صنیعی با اشاره به شفاعت شهدا عنوان کرد: شهدا گلچین شده خداوند و امام زمان(عج) هستند و مردم می توانند از شفاعت این شهدا استفاده کنند. 
 
 در بخش بعدی برنامه بهرام پاییز چند قطعه خاطره‌انگیز در خصوص شهدا و ایران عزیزمان اجرا کرد که این بخش از برنامه مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفت.
  
در ادامه برنامه مسابقه احکام نماز توسط کارشناس مجری برنامه با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.
سپس مسابقه بازیگری با شرکت چند نفر از مخاطبان برگزار شد که با موضوع ماه مبارک رمضان و سحری مورد توجه اهالی و شهروندان قرار گرفت.
در پایان برنامه گروه هنری لبخند به سرپرستی علی واعظی برنامه شاد و مفرحی را برای شهروندان اجرا کردند.
گفتنی است ویژه برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارایه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان  منطقه ۲۰ ارائه می‌شود.
ویژه برنامه «ماه 20» هر شب از ساعت 21  تا 24 به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505  تماس  بگیرند و یا به به نشانی www.vela.farhangsara.ir مراجعه کنند.
برچسب ها: فرهنگسرای ولا
نظر شما