جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۸
کد خبر: ۸۱۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
استقبال ویژه مردم منطقه ۲۱ از ویژه‌برنامه «فصل نیایش»
فصل نیایش عنوان ویژه‌برنامه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ است که در شب‌های ماه مبارک فرصتی برای شهروندان ایجاد کرده است تا هم‌دلی را تمرین کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ «فصل نیایش» عنوان برنامه‌ای است که مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در شب‌های ماه مبارک رمضان برای مخاطبان خود برگزار می‌کند. این ویژه برنامه هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۴ بوستان نرگس برگزار می‌شود.

«فصل نیایش» فرصتی برای همدلی

«فصل نیایش» در بخش‌ ایستگاهی و نمایشگاهی در قالب غرفه‌های نماز و اذان، پاسخگویی به احکام و سوالات شرعی، غرفه شمسه، غرفه قصص قرآنی، غرفه هنرهای تجسمی و دستی، غرفه سلامت و تغذیه ویژه روزه داران با تاکید بر آموزه های اسلامی ، غرفه معرفی و عرضه محصولات فرهنگی مکتوب، غرفه حجاب و عفاف و ... به شهروندان خدمات متنوعی ارایه می‌دهد.
این ویژه برنامه شب گذشته با اجرای محمد جواد عبدالحسین‌زاد و با قرائت قرآن محمد صادق رمضانی قاری ممتاز کشور آغاز شد.

«فصل نیایش» فرصتی برای همدلی

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا درانی یکی از بخش‌های برنامه شب گذشته بود. وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک برای ایجاد فرصتی مغتنم برای تقویت اراده و افزایش فضائل اخلاقی افزود: روزه انسان را از عالم حیوانی جدا کرده و به عالم معنوی با فضیلت الهی رهنمون می‌سازد. درانی نکات اخلاقی متنوعی را در مورد حفظ و سیانت از حریم خانواده که موجب استحکام روابط می باشند، آن هم با توجه به روایات و آیات و احادیث، در هر پنج شب اجرای برنامه به حاضران ارائه داد.

«فصل نیایش» فرصتی برای همدلی

اجرای تواشیح گروه ثنا، اجرای موسیقی سنتی گروه آوای مستی و گروه رها، شعرخوانی حمید ریحان صفت و صابر قدیمی، اجرای نمایش کودک و اجرای نقالی با موضوع داستان لیله المبیت با نقل مرشد سعیدخانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این ویژه برنامه می‌توانند به بلوار اصلی تهرانسر، جنب میدان کمال الملک، بوستان نرگس مراجعه کنند.

نظر شما