پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۹
کد خبر: ۸۱۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
نشست‌های ادبی در قالب شعرخوانی و داستان‌نویسی در فرهنگسراهای مناطق مختلف پایتخت و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست‌های شعرخوانی، نقد و بررسی شعر و نشست‌های تخصصی داستان‌نویسی تا ۱۲ تیرماه به استقبال علاقه‌مندان به برنامه‌های ادبی می‌رود.
 
فرهنگسرای ملل در کانون شعر باران نشست ادبی شعرخوانی و شاهنامه‌خوانی را با حضور استاد جیرودی در تاریخ 8 تیر از ساعت 16 تا 18 ترتیب داده است. 
کانون مفاخر ایران زمین در این فرهنگسرا نشست ادبی و شعرخوانی و شاهنامه‌خوانی را در تاریخ ۹ تیر برگزار می‌کند.

محمد جواد جزینی نیز مدرس کارگاه داستان نویسی است که در تاریخ ۸ تیر در فرهنگسرای ابن سینا دایر است.
کانون ادبی این فرهنگسرا انجمن شعر و ترانه ایران زمین را در تاریخ 7 تیر ساعت 17 برگزار می‌کند.
سلسله جلسه‌های حافظ خوانی و حافظ شناسی به منظور درست خوانی و تلفظ دقیق واژه‌های سبک عراقی در غزل حافظ و آشنایی با معنی و شیوه خوانش غزل با کارشناسی کوروس احمدی‌فر در تاریخ 8 تیر ساعت 10 از دیگر برنامه‌های ادبی این فرهنگسرا است.
 
خانه فرهنگ زنجان در تاریخ 8 تیر، ساعت 8 تا 10 برنامه ادبی حافظ شناسی را به منظور بررسی زندگینامه حافظ، حافظ و قرآن، حافظ و عرفان، ترجمه و تفسیر غزلیات حافظ برگزار می‌کند.
 
علاقه‌مندان به ترانه می‌توانند در نشست ترانه‌ای که خانه ترانه در آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران در 11 تیر ساعت 14 تا 17 برگزار می‌شود، شرکت کنند.

شب شعر، نویسندگی، آشنایی با شعر نو و برگزاری مسابقه‌های، مجموعه برنامه‌ای است که کانون ادبی فرهنگسرای اشراق در تاریخ ۷ تیر ساعت 17 تا 19 ترتیب داده است.
 
فرهنگسرای هنگام سلسله جلسه‌های نقد و بررسی شعر را با حضور شاعران جوان کشور در 10 تیر ساعت 18 تا 20 برگزار می‌کند.

انجمن شعر و ترانه فرهنگسرای فردوس برای علاقه‌مندان به این حوزه، برنامه ادبی شعرخوانی به همراه نقد و بررسی با حضور بهروز یاسمی را در 7 تیر ساعت 17 ترتیب داده است.
 
دوستداران نویسندگی می‌توانند برای شرکت در نشست‌های تخصصی داستان‌نویسی که توسط ابوالفضل درخشنده برگزار می‌شود، در تاریخ‌های 7 تا 9 تیر ساعت 16 به فرهنگسرای سرو مراجعه کنند.
  
کتابخانه دکتر شهیدی برنامه‌ای با عنوان «شاخه نبات حافظ» را با هدف آشنایی دوست‌داران شعر و ادب و همچنین ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در 7 تیر ساعت 17 به برپای شرح و تفسیر اشعار حافظ برگزار می‌کند.
 
کتابخانه گلستان برنامه ادبی «بشنو از نی (شرح و تفسیر داستان‌های مثنوی)» را در ادامه سلسله جلسه‌های شرح و تفسیر داستان‌های مثنوی با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب در 8 تیر ساعت 17 در نظر دارد.
 
این کتابخانه دو برنامه دیگر نیز برای علاقه‌مندان ادبیات داستانی ترتیب داده است. برنامه ادبی «محفل داستان (کارگاه داستان نویسی)»  سلسله جلسه‌های کارگاهی داستان‌خوانی، باهم خوانی داستان‌ها، بررسی عناصر داستان و نقد آثار شرکت‌کنندگان که در 9 تیر ساعت 15 ترتیب داده است و دیگری برپایی برنامه «ترنم قلم (نقد و بررسی کتاب)» در 9 تیر ساعت 17 به برپایی جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان، منتقدان و دوستداران ادبیات است.  
 
فرهنگسرای فناوری اطلاعات نیز با دو برنامه به پیشواز علاقه‌مندان ادبیات رفته است. یکی نقد و بررسی شعر شاعران جوان است که کانون ادبی قلم در 10 تیر ساعت 17 تا 18 ترتیب داده و دیگری آموزش شعرنویسی و شعرخوانی که کانون ادب فارسی در 11 تیر ساعت 15 تا 18 مهیا کرده است.
 
کارگاه شعری با حضور شاعران جوان و با نظارت علیرضا بدیع صاحب مجموعه شعر «گنجشک‌هايی برای معبد انجير» در تاریخ 7 تیر ساعت 17 در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

حمیدرضا شکارسری، 10 تیر از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای بهمن به برپایی سلسله نشست‌های هفتگی نقد شعر خواهد پرداخت.
 
کانون ادبی فرصت در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق به برپایی برنامه‌ای با حضور شاعران و پیشکسوتان ادب شهر ری را در تاریخ 8 تیر، ساعت 16:30 تا 18 اهتمام کرده است.
 
دوست‌داران نویسندگی می‌توانند 6 تیر ساعت 14 تا 17 در کارگاه آموزش داستان‌نویسی با حضور سودابه فرضی‌پور در خانه فرهنگ دولت آباد شرکت کنند.
نظر شما